نسخه کراس هیوندای i20 در راه است؟

هیوندای i20 کراس

به تازگی تصاویر جاسوسی از جدیدترین محصول «هیوندای» در رسانه ها منتشر شده که نشان می دهد این کمپانی قصد عرضه کراس اووری بر مبنای “i20” را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسخه عکاسی شده تبدیل به کوچک ترین کراس اوور این کمپانی خواهد شد و طبق اطلاعات منتشرشده، این مدل بر مبنای هاچ بک کامپکت کمپانی، یعنی i20، ساخته خواهد شد. بر خلاف نسخه آخر هیوندای i20 که تغییرات ظاهری کمی را پذیرفته بود، انتظار می رود در این کراس اوور یک طراحی خاص و منحصر به فرد را داشته باشیم.

با بررسی تصاویر جاسوسی متوجه شباهت زیاد این کراس اوور با i20، به خصوص در نمای جلو، می شویم. اما در نمای عقب تفاوت زیادی دیده می شود و سقف بلندتر شده و شیب بیش تری هم دارد. چراغ های عقب به صورت کشیده طراحی شده اند و تا روی ستون D به صورت عمودی امتداد پیدا می کنند. همچنین چراغ هایی نیز در پایین سپر عقب دیده می شود. البته با وجود پوشش کامل، جزییات زیادی از طراحی این خودرو مشخص نیست اما به نظر می رسد هیوندای مسیر «تویوتا» را در گسترش سبد محصولات خود در پیش گرفته است. تویوتا پیش از این نسخه کراس یاریس را معرفی کرده بود که با استقبال رسانه ای خوبی مواجه شد.

حتماً بخوانید : همه چیز در مورد هیوندای i20 و تفاوت نسخه های مختلف آن

در داخل کابین هم پوشش نصفه نیمه ای را داریم، اما مشخص است طراحی داخلی این خودرو کاملاً مشابه با آخرین نسل i20  است و تفاوت چندانی ندارد. صفحه ۱۰٫۲۵ اینچی دیجیتال، سیستم جلوآمپر را تشکیل می دهد و در کنار آن صفحه نمایش دیگری با همان ابعاد سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اتو اندروید را دارد.

هیوندای i20 کراس (نام این خودرو هنوز مشخص نیست) در رده کراس اوورهای فوق کامپکت و پایین تر از هیوندای کُنا قرار می گیرد. البته در این ابعاد، هیوندای مدل ونیو را در بازار آمریکای شمالی در سبد خود دارد که i20 کراس هم‌رده همین خودرو خواهد بود.

هیوندای i20 کراس

هیوندای i20 کراس تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و انتظار می رود همان پیشرانه های i20 برای این خودرو قابل سفارش باشد. یکی از پیشرانه های محتمل برای این خودرو پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو با ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخار قدرت خواهد بود. این پیشرانه با سیستم مایلد هیبرید ۴۸ ولتی نیز قابل سفارش است. انتقال قدرت در پیشرانه ۳ سیلندر به وسیله جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک یا ۶ دنده دستی هوشمند انجام می پذیرد. با این اعداد و ارقام در بحث قدرت، مشخص است که همانند i20 نمی توان از نسخه کراس آن هم انتظار زیادی در بحث فنی داشت و این خودرو بیش تر برای استفاده های شهری مناسب است.

با توجه به مراحل تست این خودرو، انتظار می رود که هیوندای از این مدل در اواخر سال ۲۰۲۰ پرده بردارد و عرضه آن را از سال آینده آغاز کند. هیوندای i20 یکی از محبوب ترین هاچ بک ها در بازار ایران و دنیا بوده و هست. با توجه به این که این خودرو پیشرانه قوی و امکانات بالا نداشت اما استهلاک و مصرف پایین در این خودرو باعث شده بود که مردم به خرید این خودرو تمایل داشته باشند. در سال ۹۷ قرار بود «کرمان موتور» خط تولید این خودرو را تجهیز کند و آن را با امکانات بیش تر عرضه کند، اما اعمال دوباره تحریم ها باعث شد خط تولید این خودرو به کلی متوقف شود. با افزایش قیمت ارز و بازار صعودی این روزهای خودرو، مدل های صفر این خودرو بالای ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری و خرید و فروش می شوند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.