نسخه هاچبک کراس رنو کلیو بزودی وارد بازار می شود + تصاویر

نسخه هاچبک کراس رنو کلیو بزودی وارد بازار می شود + تصاویر
به تازگی تصاویری از رنو کلیو قدیم با جزئیات متفاوت دیده شده که گویا نمونه کراس آن در حال گذراندن تست های جاده ای است.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به تصاویر منتشر شده، مشخص است که خودروی مورد بررسی ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه های دیگر کلیو دارد و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از رسانه های اروپایی، عرضه رنو کلیو کراس را در ماه های آتی احتمال بدهند. با توجه به جذابیتی که در بازار خودروهای کراس به وجود آمده و خودروسازانی چون کیا، هیوندای، پژو، تویوتا و… به سراغ عرضه هاچبک های کوچک خود در نمونه کراس و با ارتفاع بیشتر رفته اند، حال رنو هم دست به کار شده و نمونه کراس و قد کشیده کلیو را برای تست به جاده ها آورده است.
بدیهی است که از نظر فنی، نمی توان تفاوتی را میان کلیو کراس و کلیو معمولی پیش بینی کرد. اما با توجه به سابقه رنو در ساخت خودروهای هاچبک کراس، این احتمال وجود دارد که تا حدی سیستم تعلیق به خاطر افزایش ارتفاع با تغییرات مهندسی همراه شود و با این مهندسی مجدد، تعادل و پایداری خودرو نیز حفظ شود. از سویی قطعا رنو کلیو کراس در زمان عرضه با تغییرات جزئی در ظاهر همراه می شود و به بدنه آن قطعات پلاستیکی، باربند تزیینی و ضربه گیرهای جدید بر روی سپر و گلگیرها اضافه خواهد شد. فعلا نسخه آزمایشی کلیو کراس تفاوتی با نمونه هاچبک ندارد و هنوز رنو تغییرات ظاهری را به نسخه در حال تست اضافه نکرده است.
برخی از کارشناسان خودرو معتقد هستند که کمپانی رنو بر روی کلیو کراس، پیشرانه ای جدید و سفارشی را عرضه می کند. این پیشرانه هم دستاورد جدید گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی است که قابلیت هیبرید را به اکثر خودروهای این گروه خودروسازی اضافه می کند. با توجه به سیاست های این سه خودروساز، قطعا فناوری هیبرید جدید آن ها در قالب PHEV عرضه می شود. برای همین احتمال دارد که با توجه به صحبت مدیران گروه رنو، کلیو کراس با پیشرانه هیبرید هم قابل سفارش باشد و امکان پیمایش حدود ۵۰ کیلومتر با موتور برقی به آن اضافه شود.
گرایش بازار جهانی نشان می دهد که حتی توانسته تا سیاست های خودروسازی چون گروه رنو را تغییر دهد. این گروه خودروسازی که کپچر را نسخه کراس و یا کراس اوور کلیو می دانست، حال مجبور شده تا با توجه به سلیقه جدید مشتریان کلیو را هم در کنار کپچر، به عنوان یک هاچبک کراس معرفی کند.
نسخه هاچبک کراس رنو کلیو بزودی وارد بازار می شود + تصاویر

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


گالری تصاویر نسل جدید رنو کلیو:


پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.