نزدیک شدن شاسی بلند ایران خودرو به تجاری سازی

نزدیک شدن شاسی بلند ایران خودرو به تجاری سازی
مدت ها است که گروه صنعتی ایران خودرو سعی دارد تا محصولات ملی جدیدی را در قالب کلاس های بدنه ای متفاوت به بازار کشور عرضه کند.

مدیران 777 مدیران 777

سال گذشته در مراسم هایی، مدیران گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده بودند که با قطعه سازان و کمپانی های مطرح قراردادهایی را برای تولید پلتفرم های جدید امضا کرده اند و پروژه های آن ها نیز در دست انجام است. حتی قرار بود که در نیمه ی سال ۲۰۱۹، اولین محصول جدید ایران خودرو بر روی پلتفرمی به روز به بازار کشور معرفی شود. اما گویا به خاطر مسائلی چون خروج آمریکا از برجام و آغاز دور جدید تحریم ها، این پروژه به تعلیق در آمده است.
با این حال برخی منابع خبری می گویند که دو شب پیش، واحد طراحی محصول ایران خودرو محصولی جدید را در نمونه های پروتوتایپ در یک مراسم خصوصی و محرمانه با حضور مدیرعامل این شرکت خودروسازی و صاحب نظران مختلف معرفی کرده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، خودروی ملی جدید ایران خودرو یک شاسی بلند و یا بهتر بگوییم کراس اوور است. طبق شنیده ها، ایران خودرو با همکاری که با کمپانی پژو و دانگ فنگ داشته است، از پلتفرم PSA PF1 استفاده کرده و با داشتن مشاورانی آلمانی و فرانسوی خودرویی جدید و ملی را بر مبنای پژو ۲۰۰۸ طراحی کرده است. به گفته منابع خبری «پایگاه خبری اسب بخار»، در ساخت و طراحی این خودروی ملی کاملا از اصول پژو ۲۰۰۸ استفاده شده است. اما طراحی داخل، بیرونی و بسیاری از بخش های آن نیز تغییر کرده و در بحث ظاهری شباهتی با پژو ۲۰۰۸ ندارد.
با توجه به اینکه در مراسم یکشنبه شب، کارشناسان مستقل و طراحان ارشد خودرویی نیز طراحی و به روزرسانی این پلتفرم را گامی مثبت دانسته اند، می توان انتظار حرکت رو به جلو را در ایران خودرو داشت. به گفته برخی افراد حاضر در این برنامه، در حال حاضر نمونه ای ۱:۳ و نسخه ی پروتوتایپ این خودرو ساخته شده و حال باید منتظر باشیم تا نمونه ی نهایی این خودروی کراس اوور معرفی شود.
اما احتمال دارد این کراس اوور ملی که بر اساس طرحی از پژو ۲۰۰۸ و با تاییدیه PSA و… ساخته شده است، نتواند در آینده ی نزدیک بازار خودروی کشور را لمس کند. زیرا در شرایط فعلی همکاری برای ساخت محصولی جدید، آن هم با پلتفرمی به روز می تواند برای ایران خودرو هزینه های سرسام آوری داشته باشد و از سویی نتواند برخی نیازهای خارجی خود را به سهولت گذشته نیز تامین کند.
لازم به ذکر است که عکس فوق تنها یک طرح بدون سند و مبتدی بر مبنای تصویر پژو ۲۰۰۸ است و حاضران در این مراسم به خاطر مسائل درون سازمانی، اجازه ی عکس برداری از نمونه های اولیه را نداشته اند. ولی به احتمال زیاد در ماه های آینده خبرهایی در خصوص این کراس اوور ملی ایران خودرو به صورت رسمی اعلام می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.