معرفی نسخه های پلاگین هیبرید مرسدس بنزهای GLA و CLA

مرسدس بنز

کمپانی «مرسدس بنز» از نسخه های پلاگین هیبرید مدل های CLA 250e، CLA 250e شوتینگ بریک و GLA 250e رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تمام این مدل ها پیشرانه ای ۱٫۳ لیتری دارند ک در کنار موتور الکتریکی توان تولید ۲۱۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده دوکلاچه ۸ دنده تنها جعبه دنده قابل سفارش برای این نسخه هاست و انتظار می رود این مدل ها تا بهار امسال در اروپا قابل سفارش باشند، اما هنوز در مورد زمان ورود این نسخه ها به بازار آمریکا اطلاعاتی منتشر نشده است.

مرسدس بنز CLA 250e تنها با استفاده از شارژ باتری مسافت ۶۰ تا ۶۹ کیلومتر را می پیماید و این عدد برای مدل GLA 250e مسافت ۵۳ تا ۶۱ کیلومتر است. تغییر مسیر اگزوزها و منتقل کردن مخزن سوخت به طور کامل روی محور عقب باعث شده قرارگیری پکیج باتری های پلاگین هیبرید در این خودرو میزان کمی از فضای بار و اتاق را کاهش دهد.

مرسدس بنز

مرسدس بنز CLA 250e در ۶٫۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت در ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل شوتین بریک CAL پلاگین هیبرید در ۶٫۹ ثانیه و مدل GLA 250e در ۷٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسند.

زمانی که باتری این خودروها تنها ۱۰ درصد شارژ دارند با برق مستقیم ۷٫۴ کیلووات در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ می شوند و با شارژر سریع در ۲۵ دقیقه می توان از میزان ۲۰ درصد شارژ به ۸۰ درصد رسید. در مورد عملکرد سیستم پلاگین هیبرید و میزان مصرف این خودرو، کمپانی مرسدس بنز ادعا دارد این خودروها در رانندگی عادی شهری ۹۰ درصد از انرژی باتری ها استفاده می کنند و البته این میزان در شتاب گیری ها متغیر خواهد بود.

مرسدس بنز

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.