مشخصات فنی و قیمت فیات ۵۰۰ الکتریکی منتشر شد + ویدیوهای معرفی

فیات ۵۰۰ الکتریکی

شرکت «فیات» چندی پیش از مدل تمام الکتریکی جدید ۵۰۰ رونمایی کرد. اکنون ویژگی های فنی این خودرو نیز منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی و بدنه

فیات ۵۰۰ الکتریکی

فیات ۵۰۰ الکتریکی جدید، با وجود حفظ ظاهر کلاسیک خود، برپایه پلتفرم جدیدی تولید شده است. همین موضوع باعث شده طول بدنه به میزان ۶ سانتی متر، عرض بدنه به میزان ۶ سانتی متر و طول بدنه به میزان ۴ سانتی متر افزایش یابد. فاصله طولی بین محورها نیز به میزان ۲ سانتی افزایش یافته است.

مشخصات فنی

فیات ۵۰۰ الکتریکی

فیات ۵۰۰ الکتریکی با بهره گیری از موتور الکتریکی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و بسته باتری ۴۲ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی دارای شعاع مسافتی ۳۲۰ کیلومتر در چرخه WLTP است. ۵۰۰ الکتریکی جدید با شارژر ۸۵ کیلووات ساعتی جدیدی عرضه می شود که ۸۵ درصد ذخیره باتری را در مدت زمان ۳۵ دقیقه بازیابی می کند. فیات ۵۰۰ برقی با بهره گیری از این مشخصات فنی در مدت زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به بیشینه سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

فیات ۵۰۰ الکتریکی

سه حالت رانندگی Normal، Range و Sherpa برای ۵۰۰ جدید درنظر گرفته شده که بنابر ترجیح راننده و شرایط جاده ای، شعاع مسافتی را کنترل می کند. در حالت رانندگی Sherpa، قدرت خودرو کاهش می یابد و برای ایجاد شعاع مسافتی بیش تر، سیستم تهویه و گرم کن های صندلی از کار می افتند و بیشینه سرعت به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

فیات ۵۰۰ الکتریکی

فیات ۵۰۰e اولین خودرو در سگمنت خود است که از فناوری خودران مرحله دوم بهره می برد. بدین ترتیب، ویژگی هایی همچون کروزکنترل فعال به همراه راهنمای ماندن در خط و دوربین جلو به صورت استاندارد در خودرو نصب شده اند.

کابین

فیات ۵۰۰ الکتریکی

در کابین خودرو از جدیدترین فناوری UConnect 5 سیستم سرگرمی استفاده شده که با نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی کنترل می شود. این سیستم از ویژگی اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بهره می برد.

فیات در ابتدا مدل الکتریکی ۵۰۰ را با بسته ویژه “la Prima” عرضه می کند. این بسته با سه رنگ مخصوص و ویژگی هایی همچون چراغ های تمام LED، پوشش چرمی صندلی ها، رینگ های ۱۷ اینچی دایموند کات آلومینیومی و زه های کرومی عرضه می شود.

فیات ۵۰۰ الکتریکی

از این نسخه مخصوص تنها ۵۰۰ دستگاه تولید می شود و در بازار مبدا با قیمت ۴۲٫۱۶۰ دلار عرضه می شود. احتمالاً قیمت خودرو در سایر بازارها کاهش می یابد.

همراه با نسخه “la Prima” سه مدل منحصر به فرد، که به ترتیب توسط «جورجو آرمانی»، «بولگاری» و «کارتل» طراحی شده اند، نیز معرفی شده اند.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.