مشخصات رسمی دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام شد

معرفی دنا پلاس توربو + ویدیو

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات رسمی و قطعی «دنا پلاس توربو اتوماتیک» را اعلام کرده است. این خودرو از ساعت ۱۱ امروز (۲۴ دی ۱۳۹۸) با کد کلاس ۷۰۷ پیش فروش خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ویژگی های پیشرانه تفاوتی با نسخه دنده ای ندارد. همچنین در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، تغییر خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. دنا پلاس توربو دنده ای در سال های قبل به چهار کیسه هوا مجهز بوده که از چند ماه قبل تنها با دو کیسه هوا به دست مشتریان رسیده است. آن طور که مشخص است، نمونه اتوماتیک این سدان ملی هم با دو کیسه هوا تحویل داده خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

مدیران شرکت ایران خودرو اعلام کرده اند که از سال ۱۳۹۹، خودروهای خود را با استاندارد آلایندگی یورو ۵ به بازار عرضه می کنند و از دی ۹۸ نیز، تولید خودروهایی چون پژو ۲۰۶ با این استاندارد جدید آغاز شده است. برای همین بدیهی است که دنا پلاس توربو اتوماتیک در تابستان ۱۴۰۰ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ به دست مشتریان خواهد رسید. از سویی به گفته این شرکت، در سال آینده سامانه فرمان کمکی برقی (EPS) بر روی دنا پلاس نصب خواهد شد. لذا این احتمال وجود دارد که تا زمان مقرر برای تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک، فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک در این خودرو شده باشد.

بر اساس اطلاع رسانی شرکت ایران خودرو، مشخصات فنی و ویژگی های دنا پلاس توربو اتوماتیک به شرح زیر است:

پیشرانه ۱.۷ لیتری توربو

۱۵۰ اسب بخار

۲۱۰ نیوتن متر گشتاور

دیفرانسیل جلو

جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت و برقی و قابلیت تیپ ترونیک

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

ترمز ABS، EBD و BA

رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جدید

چراغ روشنایی روز

صندلی های جلوی برقی ۸ حالته

کروز کنترل

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

نمایشگر لمسی

رهیاب ماهواره ای

دوربین و سنسور پارک عقب

بلوتوث

تنظیم ارتفاع چراغ

کامپیوتر سفر و سرویس های دوره ای

سانروف

آنتن کوسه ای

آینه های تاشو برقی

سیستم تهویه اتوماتیک

تریم پارچه ای کابین با چرم مصنوعی فرمان و دسته دنده

تغییرات جدیدتری در راه است؟

در چند روز گذشته اطلاعات جدیدی در خصوص پیشرانه های ارتقا یافته گروه صنعتی ایران خودرو در اختیار پایگاه خبری «اسب بخار» قرار گرفته است. همچنین ایران خودرو مدت هاست که پروژه اضافه شدن برخی ویژگی های ایمنی و فنی را برای دنا پلاس و سایر محصولاتش آغاز کرده و شاید در زمان تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک، این ویژگی ها نیز روی خودروها نصب شود.

سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، سامانه کنترل شروح حرکت در سربالایی، پیشرانه قویتر و… از جمله برنامه هایی است که مراحل آزمایش های فنی آن بر روی خانواده دنا پلاس به پایان رسیده و نتایج مثبت آن از جانب ایران خودرو اعلام شده است. حال این شرکت به دنبال آن است که به ترتیب این تغییرات را به صورت تجاری سازی شده در محصولات مورد نظر خود اعمال کند.

در روزهای آینده، اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی جدید بر روی محصولات ایران خودرو از جانب پایگاه خبری «اسب بخار» منتشر خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.