مسابقه درگ بین پورشه ۹۱۱ Turbo S و نیسان GT-R Litchfield و ب ام و M5 + ویدیو

مسابقه درگ بین پورشه 911 Turbo S و نیسان GT-R Litchfield و ب ام و M5 + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید بارها مسابقه های درگ را برای تان به اشتراک گذاشته باشیم و هر بار یک دلیل اساسی برای قرار دادن خودروها در کنار هم داشته ایم. اما این بار فرق می کند، گرچه این بدان مفهوم نیست که از این درگ لذت نخواهیم برد.

همکاران ما در ” AutoCar ” یک مسابقه غیر معمول را ترتیب داده اند. در این مسابقه یک دستگاه پورشه ۹۱۱ Turbo S مدل کارخانه که در واقع یکی از بهترین خودروهای کارخانه ای برای مسابقه های درگ است شرکت می کند. در کنار آن یکی از سریع ترین سدان های موجود روی کره زمین یعنی ب ام و سری پنج M5 و نیسان GT-R با تیونینگ ” Litchfield ” قرار دارند. وجه اشتراک آن ها چیست؟ همه آن ها چهار چرخ دارند و می توانند به جلو و عقب بروند! و البته موتور پر قدرت آن ها در بازه قدرت ۶۰۰ اسب بخاری قرار دارد. شاید این ویژگی آخر همان دلیلی باشد که این خودروها را کنار هم به صف کرده است.
ب ام و M5 دارای ۵۹۱ اسب بخار قدرت است، پورشه ۹۱۱ Turbo S قدرتی ۵۷۲ اسب بخاری دارد و نیسان GT-R تیون شده که قدرتمند ترین شرکت کننده ماست ۶۳۱ اسب بخار قدرت دارد. هر سه آن ها به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز هستند. هر سه دو توربو هستند و جعبه دنده اتوماتیک دارند.
در حقیقت نتایج خیلی دور از انتظار نیست، بزرگ ترین و سنگین ترین عضو گروه یعنی M5 از دیگر خودروها کندتر بود. اما پورشه و نیسان نبردی تنگاتنگ داشتند. فاصله بین این دو کم ترین حد ممکن بود. پورشه در ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید که این ۰.۲ ثانیه از نیسان تیون شده سریع تر است. این در حالی است که پورشه مسیر نیم مایلی را در مدت زمان ۱۶.۹ ثانیه پیموده و این مسافت در نیسان ۱۷.۱ ثانیه به طول می انجامد.
دو چیز ما را تحت تاثیر قرار داد؛ اول این که بازنده گروه یعنی M5 تنها یک ثانیه دیرتر از برنده، مسیر نیم مایلی را به پایان رساند و دوم این که پورشه کارخانه ای، نیسان تیون شده را شکست داد، با این که تفاوت قدرت زیادی بین این دو وجود داشت.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.