مدیرعامل ایران خودرو: تمام مشتریان پژو ۲۰۰۸ به خودرویشان می رسند

کدام خودروهای داخلی سرانجام به دست مشتریان می رسند؟ احتمال تاخیر در تحویل برای کدام خودروهای تولیدی وجود دارد؟
شب گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، قطعیت تحویل تمام تعهدات به مشتریان پژو ۲۰۰۸ را اعلام کرد.

مدیران 777 مدیران 777

هاشم یکه زارع در این برنامه گفت: پژو ۲۰۰۸ خودرویی جدید برای ایران خودرو بود و به خاطر همین در اوایل کار کمی تاخیر در تحویل را داشتیم. اما با آغاز تحریم های ظالمانه، بحث تامین قطعات این خودرو با تاخیر انجام شد. اما این مسئله باعث عدم تولید پژو ۲۰۰۸ نشد و امروز مسئله ارسال قطعه حل شده و همچنان تولید و مونتاژ این خودرو ادامه دارد. اما باید این واقعیت را بگوییم که به هر حال به خاطر شرایط فعلی تاخیر در تحویل این خودرو را داریم و باید به خاطر این مسئله از مشتریان عذرخواهی کنیم. اما با قطعیت باید گفت که هیچ مشتری نباید نگران عدم تحویل پژو ۲۰۰۸ باشد. زیرا به تعداد تمام ثبت نام کنندگان سفارش های لازم داده شده و با در نظرگیری تاخیرهای پیش رو، در نهایت تمام مشتریان به خودرویشان می رسند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مدیرعامل ایران خودرو در بخشی از این گفتگو رجوعی به گذشته داشت و گفت: به یاد دارم که زمانی قیمت پژو ۲۰۰۸ را در رسانه ها حدود ۷۱ میلیون تومان اعلام کردم. ولی هیچگاه این خودرو با آن قیمت عرضه نشد. دلیل این اتفاق تغییر بهای ارز بود. زمانی که قیمت ۲۰۰۸ را ۷۱ میلیون تومان اعلام کردیم، مبنا ارز کمتر از ۳ هزار تومان بود. ناگهان قیمت ارز به حدود ۳۲۰۰ تومان رسید. کمی بعد این عدد به ۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. لذا می بینیم که قیمت ارز از زمان برنامه ریزی برای تولید و عرضه تا زمان تحقق تولید انبوه، ده ها درصد رشد کرده و بدیهی است که در خودرویی جدید تاثیر قابل توجهی را دارد.

پژو ۲۰۰۸ خودرویی است کراس اوور که کمپانی سازنده ی آن، یعنی پژو، این خودرو را شاسی بلند کوچک می نامد. ۲۰۰۸ به عنوان یکی از پرفروشترین کراس اوورهای جمع و جور بازار اروپا است و در خط تولید ایران خودرو با قویترین نسخه حضور دارد. آن طور که مشخص است، ایران خودرو پیش از خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم ها، برنامه داشت تا دومین مرحله پیش فروش این خودرو را آغاز کند. اما این اتفاق هرگز تحقق پیدا نکرد و در نهایت امروز این شرکت، متعهد است تا به تعداد ثبت نام کنندگان سری اول، پژو ۲۰۰۸ را تولید کند. با توجه به تعداد ۲۰۰۸های موجود در بازار و همچنین برنامه های تولید این شرکت، می توان پیش بینی کرد که در نهایت بازار ایران کمتر از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو را به خود می بیند.

اگر می خواهید با این کراس اوور آشنا شوید، می توانید ویدیو تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ در فصل چهارم اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.