مدیران خودرو و محصولات جدیدش در نمایشگاه خودروی تهران

چری آریزو6 چه زمانی و با چه مشخصاتی به بازار ایران می آید؟

شنیده ها حاکی از آن است که همچنان مذاکره میان «مدیران خودرو» و شرکت برگزار کننده نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ ادامه دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ بر اساس برخی اطلاعات، گویا مدیران خودرو برنامه دارد تا پس از یکسال غیبت در حضور نمایشگاهی پا به نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ در شهر آفتاب بگذارد. این شرکت جز حاضران همیشگی نمایشگاه های خودروی مختلف بوده و در دوره اول و دوم نمایشگاه خودروی شهر آفتاب، با محصولات چری و ام وی ام دیده شده است. حال احتمال دارد که با توجه به برنامه عرضه محصولات جدید نشان چری در ایران، مدیران خودرو بعد از مدت ها پا به نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ بگذارد و کراس اوورهای جدیدی را به بازار ایران معرفی کند. البته که شرایط تحریم و مشکلات جا به جایی قطعه و ارز باعث شده که تیراژ مدیران خودرو مانند سایر خودروسازان خصوصی با افت شدیدی مواجه شود و از سویی چری هم در سال ۲۰۱۹ برای اولین کاهش صادرات محصولاتش را در این سال ها ثبت کند. با این وجود سیاست های مدیران خودرو و چری این است که با دور زدن تحریم ها، تیراژ نه چندان زیادی را به خودروهای جدید گروه چری اختصاص دهد. از چند ماه قبل این شرکت نمونه های جدیدی از خودروهای ام وی ام و چری با با پلاک گذر موقت (سری آزمایش فنی) به جاده های کشور آورده و گویا برنامه دارد تا به روزرسانی را در سبد محصولاتش داشته باشد.

حال اگر قرار باشد تا مدیران خودرو از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ به نمایشگاه خودروی شهر آفتاب تهران بیاید، احتمال دارد تا خودروهای زیر را معرفی نماید:

چری تیگو 8

» چری تیگو ۸:

تیگو ۸ بزرگترین کراس اوور نشان چری است که از سال ۲۰۱۸ پا به بازارهای هدف این خودروساز چینی گذاشته است. در سال ۲۰۱۹ چری تیگو ۸ با فیس لیفت و ارتقای فنی همراه شد و حال قرار است تا نسخه بازار ایران این کراس اوور چینی، با ویژگی های متفاوت و ظاهری ترکیب شده از نسخه اولیه و ثانویه در آینده نزدیک توسط مدیران خودرو معرفی شود.

بر اساس تصویر کاتالوگ اولیه، مشخص است که چری تیگو ۸ با ویژگی های متفاوتی نسبت به بازار جهانی در ایران عرضه خواهد شد. تیگو ۸ قرار است تا با پیشرانه دو لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر در مدیران خودرو مونتاژ شود و جعبه دنده CVT نیز برای انتقال قدرت به چرخ های جلو بر روی آن نصب گردد. در کاتالوگ چری تیگو ۸ ذکر شده که جعبه دنده اتوماتیک CVT این خودرو مانند آریزو ۶ قابلیت تعویض دنده ۹ سرعته را به صورت مصنوعی دارد.

نصب پیشرانه دو لیتری توربو با قابلیت های ذکر شده تا به امروز برای تیگو ۸ مرسوم نبوده و کمپانی چری در زمان رونمایی از این کراس اوور لوکس چینی، پیشرانه های ۱٫۵ لیتری و ۱٫۶ لیتری توربو را با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار معرفی نموده بود. اما گویا به خاطر مشکلات تامین سوخت با کیفیت و از سویی مسئله استهلاک، مدیران خودرو و چری ترجیح داده اند تا از پیشرانه دو لیتری توربو با قدرت محدود شده در تیگو ۸ استفاده نمایند.
چری تیگو ۸ بازار ایران بر اساس اطلاعات به دست آمده به امکانات زیر مجهز خواهد بود:
فرمان کمکی برقی
سقف پانورامیک
رینگ آلیاژی تراش خورده
سه ردیف صندلی و ۷ نفره
تریم داخلی چرم
گرمکن صندلی های جلو
صندلی راننده برقی و ۶ حالته
دوربین ۳۶۰ درجه
درب صندوق برقی
استارت دکمه ای
سنسور پارک جلو و عقب
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
کنترل شروع حرکت در سربالایی
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سنسور نور
چرخش و تنظیم خودکار زاویه نور چراغ های جلو
نمایشگر لمسی ۱۰٫۲ اینچی
قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه
صفحه اطلاعات خودرو دیجیتال
کامپیوتر سفر
ترمز پارک برقی
اتوهلد
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
دریچه تهویه ردیف عقب
کروز کنترل
سنسور دما و باد لاستیک آنلاین
تنظیم حالت رانندگی
و…

این خودرو جز محصولاتی است که در صورت حضور مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸، احتمالا مراسم رونمایی و معرفی را تجربه می کند.

چری اکسید TX

» چری اکسید TX:

چند هفته قبل، مدیران شرکت مدیران خودرو به صورت رسمی اعلام کردند که در آینده نزدیک کراس اوور لوکس گروه چری را به ایران می آورند. شان «اکسید» به عنوان رده لوکس محصولات چری شناخته می شود و در حال حاضر کراس اوورهای مختلفی را به بازار جهانی معرفی کرده است. کمپانی چری اعلام کرده که نشان اکسید و محصولاتش برای عرضه به بازار اروپا آماده شده اند و برای همین استانداردهای آن منطقه جغرافیایی را پشت سر می گذارند. نگاه سخت گیرانه طراحان و مهندسان چری برای محصولات اکسید باعث شده تا امروز خودروهایی چون چری اکسید TX قیمت آنچنان پایینی نداشته باشند.

چری اکسید TX تنها با جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته معرفی شده و مشتریان می توانند با انتخاب نمونه های دو دیفرانسیل، انتقال نیرو به هر چهار چرخ این کراس اوور چینی را در اختیار داشته باشند. کمپانی چری پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو و با پاشش سوخت مستقیمی را برای اکسید TX معرفی کرده که ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه بازدهی بالایی دارد و می تواند این خودروی ۱۵۸۰ تا ۱۷۰۹ کیلوگرمی (با توجه به سطح امکانات و وضعیت انتقال قدرت) به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۹٫۲ تا ۱۰٫۲ ثانیه برساند. نمونه ای دیگر نیز از چری اکسید TX با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو بنزینی وجود دارد که ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند و به راحتی می تواند تا با تکیه به گشتاور بالا در دور موتورهای پایین، شتاب کمتر از ۹ ثانیه را برای این کراس اوور لوکس چینی فراهم سازد.


همچنین بر اساس اطلاعات موجود در رسانه های چینی و اروپایی، اکسید TX با پیشرانه پلاگین هیبرید نیز به کشورهای اروپایی صادر می شود. این نمونه از اکسید TX به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بنزینی ۱۴۷ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۱۱۴ اسب بخار مجهز است که به این ترتیب، مجموع توان خودرو به ۴ چرخ خودرو اعمال می شود. در حالت شارژ کامل باتری ها و استفاده همزمان از پیشرانه بنزینی در یک سیکل کامل پیمایشی، اکسید TX مصرف سوخت نزدیک به ۱٫۸ لیتر را دارد و می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در محدوده ۶ ثانیه ثبت نماید. با هر بار شارژ کامل باتری های TX با برق خانگی ۲۲۰ ولت، می توان ۷۰ کیلومتر بدون نیاز به پیشرانه بنزینی رانندگی کرد و همچنین با اتصال دستگاه های شارژ دهی سریع، ۸۰ درصد ظرفیت باتری های اکسید TX در ۳۰ دقیقه پر می شود. بهای نمونه فول آپشن چری اکسید TX پلاگین هیبرید نزدیک به ۳۲ هزار دلار اعلام شده و به احتمال زیاد در گام نخست توسط مدیران خودرو به بازار ایران نمی آید. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کراس اوور TX با دو سبک ظاهری و با دو نوع نشان تجاری به بازارهای هدف کمپانی چری عرضه شده است. در برخی بازارها نشان چری در اکسید TX دیده می شود و در نمونه هایی دیگر به جای نماد چری، از نوشتار EXEED بر روی TX استفاده گردیده است.
از چند ماه قبل شرکت مدیران خودرو تست های فنی چری اکسید TX را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نمونه های گذرموقت این خودرو در جاده های گوناگون کشور در حال پشت سر گذاشتن بررسی های مختلف هستند.

کمپانی چری در نمونه فول آپشن اکسید TX، امکانات زیر را قرار داده است:
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
سامانه کنترل حرکت در سراشیبی
ترمز پارک برقی
اتوهلد
کنترل شروع حرکت در سربالایی
تریم داخلی چرم و جیر
دوربین ۳۶۰ درجه
سامانه کمکی پارک هوشمند
نمایشگر لمسی
سقف پانورامیک

سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
فرمان کمکی برقی
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند
رادار نقطه کور
رادار خطی
شارژ بی سیم تلفن همراه
دنده پشت فرمان
نمایشگر جلو آمپر دیجیتال
سنسور باد لاستیک
درب صندوق برقی
استارت دکمه ای
گرمکن صندلی های جلو
صندلی های جلوی برقی
سنسور نور و باران
چراغ های جلوی تطبیقی
آینه حساس به نور
و…

با توجه به اظهار نظر رسمی مدیران شرکت مدیران خودرو، احتمال آن بسیار است که با قطعی شدن حضور این شرکت در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸، چری اکسید TX در شهر آفتاب رونمایی شود.

» محصولات به روز شده چری با نشان ام وی ام:

در چند وقت اخیر، مدیران خودرو آزمایش فنی برخی خودروهای به روز شده نشان ام وی ام را آغاز کرده و نمونه هایی از خودروهای فیس لیفتش را به مرحله تولید آزمایشی رسانده است. در حال حاضر ام وی ام ۳۱۵ با فیس لیفت بدنه و کابین همراه شده و قرار است تا با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک هم به بازار عرضه شود. از سویی تغییرات فنی برای ام و ام X22 در نظر گرفته شده و همچنین ام وی ام X33 هم با فیس لیفت ظاهری و تغییر مشخصات فنی با پلاک گذر موقت در جاده های کشور دیده می شود.

برای همین احتمال آن زیاد است که در صورت حضور این شرکت در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب امسال، در کنار معرفی ام وی ام X55 به عنوان جدیدترین محصول به فروش رسیده نشان MVM، خودروهایی چون ۳۱۵ پلاس، X33 فیس لیفت و X22 ارتقا یافته در معرض دید عموم قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که تا این لحظه، هیچ گونه خبر قطعی در خصوص حضور شرکت مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ به دست پایگاه خبری «اسب بخار» نرسیده و تنها بر اساس صحبت های اولیه و گفته های برخی منابع، این محتوای تالیفی تنظیم شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.