لندرور دیفندر ۲۰۲۰ در دو مدل ۹۰ و ۱۱۰ معرفی شد

لندرور دیفندر ۲۰۲۰
«لندرور» به تازگی مدلی کاملاً به روزرسانی شده از شاسی بلند «دیفندر» را معرفی کرده است. لندرور دیفندر جدید با انبوهی از فن آوری های جدید و هوشمندانه عرضه می شود و در زمره برترین خودروهای شاسی بلند آفرودی جهان قرار می گیرد.
دیفندر با چند پیشرانه جدید از جمله دو پیشرانه دیزلی، یک پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ جدید با سیستم مایلد هیبرید عرضه می شود. قدرتمندترین پیشرانه دیزلی، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر دیزلی توربو با ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۷ نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی دیفندر نیز با پیشرانه خودروهای ایووک، جگوار E-Pace و حتا رنجرور پلاگین هیبریدی یکسان است و ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرتمندترین مدل لندرور دیفندر از پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی با یک موتور الکتریکی آهن ربای دائمی و بسته باتری لیتیوم یونی عرضه می شود. درمجموع، قدرت پیشرانه به ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۴۸ نیوتن متر می رسد.
لندرور دیفندر ۲۰۲۰
لندرور دو مدل ۹۰ و ۱۱۰ را برای دیفندر درنظر گرفته است. با بهره گیری از پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر در مدل کوچک تر ۹۰، خودرو در ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در مدل ۱۱۰ در مدت زمان ۵.۸ ثانیه این شتاب گیری انجام می گیرد. انتقال قدرت در تمامی مدل ها به وسیله جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک به سیستم تمام چرخ متحرک انجام می پذیرد. جعبه انتقال قدرت (Transfer Case) 2 سرعته نیز در سهولت انتقال قدرت نقش بسزایی ایفا می کند. سیستم Terrain Response 2 به همراه دیفرانسیل وسط با قفل دستی و قفل اتوماتیک دیفرانسیل عقب، وظیفه توزیع گشتاور در حالت آفرود را برعهده دارند. سیستم تعلیق سفارشی بادی نیز این مجموعه را تکمیل می کند. سیستم تنظیم ارتفاع در لندرور دیفندر سابقه ای دیرینه دارد اما اکنون مدل جدید شاسی بلند دیفندر از سیستم مخصوصی بهره می برد که بهترین توازن میان استفاده در جاده های خارج شهری و راحتی داخل شهر را در اختیار راننده قرار می دهد.
لندرور دیفندر ۲۰۲۰
سیستم تعلیق بادی دیفندر در مدل ۱۱۰، در بیش ترین حالت ۲۹۲ میلی متر از سطح زمین بالاتر خواهد بود. افزون بر این، دیفندر از زاویه نزدیکی، زاویه ضربدری میان چرخ ها (breakover) و زاویه خروج ۳۸، ۲۸ و ۴۰ درجه بهره می برد که در مقابل جیپ روبیکان با زاویه بریک اور ۲۲.۶ درجه و زاویه خروج ۳۷ درجه، برتری دارد. افزون بر این، عمق شناور شدن در آب برای دیفندر به ۹۰۰ میلی متر می رسد که رقمی قابل توجه محسوب می شود. لندرور دیفندر جدید از پلتفرم آلومینیومی قدرتمند D7x بهره می برد که سه برابر مقاومت بیش تری نسبت به مدل های شاسی نردبانی دارد. درنتیجه، قدرت کشندگی بار دیفندر نیز اکنون به رقم خارق العاده ۳۷۲۰ کیلوگرم رسیده است. شاسی بلند دیفندر جدید از سیستم دید زمینی ClearSight بهره می برد که پیش تر در خودروی ایووک نیز از آن استفاده شده بود. از نظر ظاهری، ۱۲ انتخاب متعدد برای رینگ هایی با ابعاد بین ۱۸ تا ۲۲ اینچ و ۳ رنگ متالیک منحصر به دیفندر، پیش روی خریداران است. در قسمت داخلی، طراحی کاملاً متفاوت با نسل های قبلی و استفاده از داشبورد پیشرفته را شاهد هستیم. بهره گیری از سیستم به روزرسانی ابر اطلاعاتی و سیستم سرگرمی Pivi Pro مخصوص لندرور و هدآپ دیسپلی پیشرفته، شاسی بلند دیفندر را اکنون تکنولوژیک تر از همیشه کرده است. به محض روشن شدن خودرو، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم سرگرمی شروع به فعالیت می کند. سیستم سرگرمی جدید لندرور به گونه ای طراحی شده که زمان لازم برای مراحل رسیدن به گزینه موردنظر کاربر، تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. فضای قرارگیری کنترلرها و دسته دنده نیز در نوع خود جالب به نظر می رسد. لندرور دیفندر ۱۱۰، اولین نمونه ای خواهد بود که به بازار عرضه می شود.
لندرور دیفندر ۲۰۲۰
این خودرو در دو مدل ۵ نفره و ۲+۵ سرنشین وارد بازار می شود. دیفندر ۹۰ نیز با ظرفیت بیش از ۶ نفر عرضه می شود. هر دو مدل با صندلی نیمکتی کنارهم در قسمت جلو قابل سفارش هستند که یکی از آپشن های جالب لندرور دیفندر جدید محسوب می شود. هنگامی که نیازی به استفاده از صندلی میانی نباشد، صندلی امکان خم شدن دارد و به زیردستی راننده با دو جالیوانی تبدیل می شود. لندرور دیفندر ۹۰ از آپشن سقف تاشو نیز بهره می برد تا امکان رانندگی در هوای آزاد، برای راننده فراهم شود. لندرور دیفندر از نظر لوازم جانبی موجود هم دست پری دارد و بیش از ۱۷۰ اکسسوری مختلف برای این خودرو قابل سفارش است. افزون بر این، ۴ بسته مختلف ظاهری به همراه طرح بندی بدنه و کاپ رینگ نیز برای دیفندر جدید موجود خواهد بود. بسته اکسپلورر، به دیفندر تجهیزاتی همچون اسنورکل، روف رک و کیف مخصوص بار در قسمت جانبی شیشه عقب را اضافه می کند. افرادی که ظرفیت و مقاوت بیش تری را از دیفندر طلب می کنند، می توانند نردبان سقف و تجهیزات محافظ بدنه را نیز سفارش بدهند. بسته ادونچر دیفندر از تجهیزاتی همچون تانک آب ۶.۵ لیتری به همراه شلنگ و دوش حمام، کمپرسور بادی و کیف لوازم جانبی بهره می برد. بسته کانتری از قسمت های بار جدید در کابین و سیستم شست و شو بهره می برد، درحالی که در بسته شهری بیش تر بر ظاهر خودرو و استفاده از پوشش ویژه برای لاستیک زاپاس تمرکز شده است. افزون بر این آپشن ها، تجهیزاتی همچون چادر سقفی و وینچ جلو نیز قابل سفارش است.
لندرور دیفندر ۲۰۲۰
از جمله سیستم های ایمنی موجود برای دیفندر، می توان به کروزکنترل فعال و هشدار تصادف از عقب، دید شفاف خروج از پارک، ترمز اضطراری خودکار، راهنمای حفظ خط، شناسایی علائم ترافیکی، شناسایی حالت هوشیاری راننده و راهنمای پارک عقب و جلو اشاره کرد. لندرور، دیفندر را در مدل های دیفندر، دیفندر S، دیفندر X، دیفندر SE، دیفندر HSE و دیفندر First Edition عرضه خواهد کرد. شاسی بلند پنج درِ مدل ۱۱۰ از پاییز ۲۰۲۰ در آمریکا با قیمت پایه ۴۹.۹۰۰ دلار عرضه می شود، در حالی که قیمت مدل ۹۰ تاکنون مشخص نشده است.


پایگاه خبری اسب بخار
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
منبع: Motor1 / Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.