قیمت قطعات یدکی تندر ۹۰ و ساندرو در بازار

خط تولید رنو پارس خودرو

خودروهای «رنو» همواره به دلیل کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین، طرف داران بسیاری در بازار خودرو داشته اند. حضور رنو در سال های اخیر در ایران با مونتاژ محصولات اقتصادی و واردات محصولات لوکس همراه بوده است. اما رنو برخلاف دیگر خودروساز هم وطنش، «پژو»، هرگز کیفیت ساخت را فدای تیراژ تولید نکرد و با نظارت دقیق بر روند تولید محصولاتش در کارخانه های ایرانی، محصول نهایی را با کیفیتی بسیار بالا به دست مصرف کننده رساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سخت گیری های رنو در فرآیند مونتاژ سبب شد «تندر ۹۰» و «ساندرو»های ایرانی، کیفیتی هم‌سطح با نمونه های اروپایی داشته باشند. همین کیفیت بالا سبب شد که در بازار قطعات یدکی نیز قطعات اصلی رنو با قیمت هایی بالا و نسبتاً گران عرضه شوند. هر چند قطعات درجه ۲ و ۳ نیز با قیمت پایین تر برای خودروهای رنو در بازار یافت می شوند.

این هفته تصمیم گرفتیم گشتی در بازار قطعات یدکی تندر ۹۰ و ساندرو بزنیم. پس اگر مالک یکی از این دو خودرو هستید با ما همراه باشید.

قطعات فنی

از قطعات فنی شروع می کنیم. ترموستات تندر ۹۰ از نوع وارداتی، بیش از ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد. تسمه دینام تندر و ساندرو، بسته به جنس و مدل مورد استفاده، از ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان قیمت داده می شود. تسمه تایم اصلی رنو، که البته ساخت ترکیه است، از ۶۰۰ هزار تومان به بالا قیمت می خورد. اما تسمه تایم در مارک های دیگر هم موجود است که از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان، قیمت دارند. البته کیت کامل تسمه تایم، قیمت های بالاتری دارد. به گونه ای که کیت کامل تسمه تایم اصلی رنو، گاه بیش از ۹۰۰ هزار تومان هم قیمت داده می شود! اکسل عقب تندر ۹۰ در سه جنس ایرانی متفرقه، ایرانی برند و وارداتی، به ترتیب، از ۱ میلیون و ۱۰۰ تا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. اکسل عقب ساندرو هم در مدل ساخت ترکیه، بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می ارزد. کمک فنر جلوی تندر در مدل های ایرانی ۳۰۰ و اندی هزار تومان و در نسخه های وارداتی حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. کمک فنر جلوی ساندرو در مدل وارداتی ساخت اسپانیا بیش از ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. دیسک و صفحه کلاچ با برند والئو از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا برای تندر ۹۰ و ساندرو در دسترس است. کویل رنو از نوع وارداتی در محدوده ۳۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. کیت گردگیر پلوس اصلی تندر ۹۰، که ساخت ترکیه است، ۲۸۰ هزار تومان می ارزد. اما گردگیر پلوس سه گوش ساندرو را با قیمت کم تر از ۱۲۰ هزار تومان نیز می توان پیدا کرد.

دیسک چرخ جلوی تندر ۹۰ در مدل های ساخت ایران حدود ۱۳۰ هزار تومان و در مدل های وارداتی ترک ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همین دیسک چرخ جلو برای ساندرو به صورت وارداتی ترک بیش از ۵۰۰ هزار تومان و با مارک ژاپنی ELIG کم تر از ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود. کاتالیزور اگزوز تندر ۹۰، که ساخت ایران است، از ۱ میلیون و ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. استپر موتور تندر ۹۰ و ساندرو، از نوع اصلی، در حدود ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسد. لنت ترمز جلوی تندر ۹۰ و ساندرو، که با مارک های متعددی در بازار یافت می شود، در مدل های فرانسوی اصلی بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. در مدل های ساخت ترکیه تحت لیسانس رنو، قیمت آن ها کمی بیش از ۴۰۰ هزار تومان است و در سایر مارک ها همچون والئو، تکستار و لاماسو، قیمت لنت جلو به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می رسد. لنت ترمز عقب هم با برند تکستار آلمان از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. فیلتر روغن اصلی رنو، ۹۰ هزار تومان قیمت دارد. حال آن که، همین فیلتر روغن اگر ساخت شرکت ایساکو باشد، با کم تر از ۲۵ هزار تومان هم قابل خریداری است. فیلتر بنزین تندر و ساندرو، با مارک های مختلف، از ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان قیمت خورده است. فیلتر هوای رنو نیز در مدل های اصلی از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان و در مدل های تولید ایران از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان فروخته می شود.  

قطعات تزیینی

قطعات تزیینی تندر ۹۰ نسبت به قطعات فنی قیمت های مناسب تری دارند. چراغ عقب تندر ۹۰ معمولی، به صورت تکی، از ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در بازار فروخته می شود. چراغ عقب پارس تندر، که فیس لیفت ایرانی این خودروست، از دو تکه در هر طرف تشکیل می یابد که این دو تکه به صورت جداگانه هم قابل تهیه هستند. تکه اصلی چراغ پارس تندر کمی بیش از ۲۰۰ هزار تومان و تکه فرعی این چراغ، که روی درِ صندوق قرار می گیرد، ۱۵۰ هزار تومان قیمت می خورد، اما چراغ های تندرپلاس قیمت بسیار بالاتری دارند، به گونه ای که یک عدد چراغ عقب تندر پلاس، در سمت چپ یا راست، از ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود! چراغ جلوی تندر ۹۰ معمولی، به صورت تکی، در حدود ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارد، اما چراغ جلوی تندر پلاس هم مانند چراغ های عقبش، قیمتی فضایی به خود می گیرد! هر عدد چراغ جلوی تندر پلاس بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می ارزد! چراغ های ساندرو هم، مانند تندر پلاس، بسیار گران قیمت هستند. چراغ عقب ساندرو با مارک های مختلف، که اکثراً ساخت ترکیه هستند، از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان فروخته می شود. چراغ جلوی ساندرو در مدل های چینی کم تر از ۷۰۰ هزار تومان، در مدل های ترک از ۹۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان و در مدل های ساخت رومانی تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم قیمت گذاری می شود! چراغ پروژکتور جلوی تندر ۹۰ و ساندرو، در مدل های وارداتی از ساخت چین گرفته تا ترکیه، از ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

سپر جلوی تندر ۹۰ به صورت خام با برند GAT در محدوده ۲۵۰ هزار تومان قابل خریداری است. همین سپر به صورت رنگ شده، ۱۰۰ هزار تومان گران تر است و اگر از برند کروز باشد، بیش از ۷۰۰ هزار تومان ارزش دارد. سپر عقب رنگ شده تندر ۹۰ نیز با برند کروز در محدوده ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. اما سپرهای تندرپلاس را معمولاً در دورنگ سفید و مشکی در بازار می توان پیدا کرد. سپر جلو و عقب تندر پلاس که تولید ایران و شرکت کروز است، به ترتیب، در محدوده ۸۵۰ و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت می خورند. سپر عقب پارس تندر هم، که تفاوت هایی جزئی با سپر عقب تندر ۹۰ معمولی دارد، به صورت رنگ شده، از ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. سپر جلو و عقب ساندرو ساخت ترکیه به صورت خام ۵۰۰ هزار تومان قیمت می خورند، اما می توانید سپر ساندرو را به صورت رنگی با مارک ایرانی کروز نیز با قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریداری کنید. سپرهای رنگی جلو و عقب ساندرو استپ وی قیمت های بالاتری را به خود می بینند و گاه تا بیش از ۷۰۰ هزار تومان هم فروخته می شوند. آینه کناری برقی تندر ۹۰ معمولی به صورت تکی، کم تر از ۲۰۰ هزار تومان و به صورت جفتی، کم تر از ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. آینه کناری های ساندرو و تندرپلاس هم در مدل های تورسن ساخت ترکیه، جفتی بیش تر از ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند. جلوپنجره تندر ۹۰ معمولاً پیوسته با سپر جلوست، اما جلوپنجره ساندرو و تندر پلاس به صورت جداگانه فروخته می شوند. جلوپنجره های ساندرو و تندرپلاس ساخت ایران، که به مقدار جزئی با یکدیگر متفاوت اند، در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.