قیمت بازار خودرو (۱۱ شهریور)/ تداوم رکود بازار خودرو

قیمت بازار خودرو (11 شهریور)/ تداوم رکود بازار خودرو

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت در روز جاری (سه شنبه، ۱۱ شهریورماه) حاکی از ثبات قیمتی محصولات سایپا و رشد قیمت اکثر خودروهای ایران خودرو و مونتاژی‌ها نسبت به هفته گذشته است، اما خرید و فروش‌ها در حداقل خود بوده و رکود در بازار حاکم است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از ایرنا: بررسی امروز قیمت خودرو در بازار تهران و مقایسه آن با روز چهارشنبه هفته گذشته (پنجم شهریور ماه) حاکی از ثبات قیمتی خودروهای گروه سایپا است، به طوری که به جز تیبا صندوق‌دار که با رشد یک میلیون تومانی به ۹۷ میلیون تومان رسید، سایر خودروهای این گروه در همان قیمت‌های پیش از تعطیلات محرم باقی ماندند.

امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ بدون تغییر قیمت به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۸۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ به ۸۴ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۱۱ میلیون تومان و ساینا ۱۱۲ میلیون تومان تعیین قیمت شد.

محصولات ایران خودرو

امروز در گروه ایران خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس با افزایش سه میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه گذشته ۱۵۲ میلیون تومان، سمند سورن با رشد ۶ میلیون تومانی به ۱۹۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس با رشد ۳.۵ میلیون تومانی به ۱۵۱.۵ میلیون تومان، پژو پارس معمولی با رشد چهار میلیون تومانی به ۱۸۳ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ با رشد دو میلیون تومانی به ۲۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد دو میلیون تومانی به ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد پنج میلیون تومانی به ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با رشد دو میلیون تومانی به ۱۹۸ میلیون تومان، رانا بدون تغییر قیمت ۱۶۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ با دنده دستی با رشد سه میلیون تومانی ۲۳۹ میلیون تومان، نوع اتومات آن با رشد ۱۵ میلیون تومانی ۳۳۲ میلیون تومان، دنا معمولی با رشد هشت میلیون تومانی ۲۳۰ میلیون تومان و هر دستگاه دنا پلاس با رشد پنج میلیون تومانی ۲۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودروهای مونتاژی

در دسته مونتاژی‌ها افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم، به طوری که هر دستگاه هایما اس ۷ ایران خودرو با رشد پنج میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه گذشته به ۶۰۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

امروز همچنین هر دستگاه سراتو بدون تغییر قیمت به ۶۴۰ میلیون تومان، سیتروئن سی ۳ سایپا با رشد ۱۰ میلیون تومانی ۷۸۵ میلیون تومان، جک اس ۵ کرمان موتور با رشد چهار میلیون تومانی ۵۸۹ میلیون تومان و هر دستگاه رنو ساندرو استپ وی با رشد پنج میلیون تومانی به ۴۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

به گفته فعالان و کارشناسان بازار، افزایش قیمت‌ها بیش از هرچیز متأثر از نوسانات نرخ ارز و عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان به بازار است.

با این حال بازار همچون هفته‌های قببل در رکود کامل است و در عمل به جز افرادی که نیاز به پول یا خودرو دارند، فروشنده یا خریدار واقعی در بازار نبوده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.