فورد موستانگ النورِ سرقت در ۶۰ ثانیه فروخته می شود

فورد موستانگ النور
«فورد موستانگ النور» (Eleanor) فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه یکی از نمادین ترین خودروهای دنیای سینماست. باوجود این که در سال های اخیر نمونه های فراوانی به صورت رپلیکا از این خودرو ساخته شده، اما اکنون یکی از نمونه های اصلی مورد استفاده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه به فروش خواهد رسید. این خودرو در حراجی “Mecum’s Kissimmee” در ماه ژانویه فروخته می شود.
فورد موستانگ النور
خودروی مورد بحث یکی از ۱۱ نمونه ساخته شده توسط “Cinema Vehicle Services” است که برای سال ۲۰۰۰ تولید شد. به گفته حراجی، این خودرو در برخی صحنه های فیلم برداری داخل و خارج خودرو در فیلم استفاده شده است. همچنین خودروی مذکور در برخی صحنه های تعقیب و گریز در رودخانه لس آنجلس نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
فورد موستانگ النور
مراحل اولیه طراحی خودرو توسط «استیو استنفورد» انجام گرفته و توسط تیونر “Foose” تقویت شده است. پس از اتمام مراحل طراحی، کار روی فورد موستانگ مدل ۱۹۶۷ آغاز شد. سپس خودرو با الهام از شلبی GT500 تولید شد و از رینگ های مخصوص با رنگ بندی خاکستری و مشکی بهره می برد. کابین خودرو نیز به روزرسانی شده و ویژگی های همچون فرمان چوبی، پدال های آلومینیومی، و شیفتر هرست با دکمه Go Baby Go را داراست.
فورد موستانگ النور
دورشمار Auto Meter و دکمه نیترو از دیگر ویژگی های داخل خودرو است. در بحث فنی، خودرو از پیشرانه ۳۵۱ کیوبیک اینچی (۵٫۸ لیتری) با سرسیلندرهای آلومینیومی، میل سوپاپ رولر و منیفولد ورودی Edelbrock Performer استفاده می کند. سیستم اگروز استیل با خروجی های جانبی، منبع Magnaflow و سیستم احتراق MSD از دیگر ویژگی های فنی خودرو هستند.
فورد موستانگ النور
پیشرانه خودرو با جعبه دنده ۵ دنده دستی هماهنگ شده و از پوسته Quicktime بهره می برد. از دیگر تغییرات جذاب انجام گرفته در فورد موستانگ فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه می توان به سیستم تعلیق Total Control Products، ترمزهای ویل وود و فرمان هیدرولیکی اشاره کرد. سیستم تزریق نیترو به پیشرانه نیز در عملکرد صحیح خود قرار دارد و بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ اسب بخار به خودرو اضافه می کند. موستانگ النور به روش full rotisserie restoration بازسازی شده و پس از بازسازی، تنها ۱۴۵ کیلومتر کارکرد داشته است.

مدیران 777 مدیران 777


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.