فورد جی تی Mk II با قیمت ۱.۲ میلیون دلار معرفی شد

فورد جی تی Mk II
فورد جی تی چندی قبل آخرین مسابقه ۲۴ ساعته لمان خود را تجربه کرد. سه سال قبل بود که فورد جی تی بار دیگر به مسابقه لمان بازگشت تا در سالگرد پنجاهمین پیروزی خود در این مسابقه هیجان انگیز، با شکست فراری، عنوان قهرمانی در کلاس خود را به دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همین موضوع باعث شد تا معرفی مدل جدید فورد جی تی، با ذوق و تمایل علاقه مندان به کمپانی فورد همراه شود.
فورد جی تی Mk II
با وجود این که دوران مسابقه ای فورد جی تی در کلاس GTE Pro مسابقات استقامتی به پایان رسیده است؛ اما شرکت فورد با همکاری تیم Multimatic، نسخه ای جدید از جی تی را در فستیوال سرعت گودوود معرفی کرده است. این خودرو که جی تی Mk II نام دارد، یک اسلحه مسابقه ای محسوب می شود که برای طرفداران سرعت در پیست های مختلف طراحی و تولید شده است. تنها ۴۵ دستگاه از فورد جی تی Mk II ساخته می شود و هر نمونه، ۱.۲ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.
فورد جی تی Mk II
لری هولت از تیم مالتی متیک می گوید که این مدل جدید پرسرعت تر از هر خودروی مسابقه ای GT3 خواهد بود. سرعت این نمونه در پیست لمان به اندازه فورد جی تی حاضر در کلاس GTE Pro نیست؛ اما در دیگر پیست های با نیروی داون فورس بیشتر، جی تی Mk II مدل مسابقه ای را شکست خواهد داد. اما این امر چگونه ممکن است؟ در پاسخ باید گفت با برداشتن تمامی محدودیت های وضع شده توسط فدراسیون جهانی.
فورد جی تی Mk II
بدنه فورد جی تی Mk II تغییرات جدیدی را تجربه کرده تا نیروی عمود بر سطح بیشتری تولید کند. در قسمت جلویی خودرو، اسپلیتر (بادشکن) بزرگتر و دو بالچه در دو طرف سپر دیده می شود. بزرگترین تغییر در قسمت عقب هم شامل بال دو لبه و دیفیوزر بزرگتر می شود که در تولید داون فورس بیشتر نقش به سزایی ایفا می کنند.
فورد جی تی Mk II
اسکوپ هوای روی سقف و ورودی های هوا در داخل گلگیرها، از دیگر نکات قابل توجه بدنه هستند. ارتفاع فورد جی تی Mk II همانند خودرو مسابقه ای GTE است و با توجه به تغییرات انجام گرفته، مقدار داون فورس تولیدی، ۱۶۰ کیلوگرم نسبت به خودروی GTE افزایش یافته است.
فورد جی تی Mk II
با وجود کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی، لاستیک های مخصوص پایلت اسپرت جی تی میشلن و کمک های مخصوص DSSV، فورد جی تی Mk II در هنگام پیچیدن تا نیروی گرانش جانبی ۲ جی را تحمل می کند. جی تی جدید از نظر قدرت ترمزگیری هم بهبود یافته و دیسک های استیل جای خود را به دیسک های کربن سرامیکی داده اند.
فورد جی تی Mk II
مهم ترین تغییر در فورد جی تی Mk II، در پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر تویین توربوشارژ این خودرو صورت گرفته که اکنون ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از مدل مسابقه ای GTE قدرت تولید می کند. به بیانی دیگر، با بهره مندی از ۷۰۰ اسب بخار قدرت، این قدرتمند ترین فورد جی تی ساخته شده محسوب می شود.
فورد جی تی Mk II
سیستم خنک کاری پیشرانه با استفاده از اینترکولرهای جدید و سیستم تزریق آب به سیلندرها، موجب بهبود مدیریت دمای پیشرانه شده است. فورد جی تی Mk II در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد و موفق شد در کلاس سوپراسپرت ها، برترین زمان را از آن خود کند.


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.