فراخوان هیوندای استرالیا برای صد هزار خودروی در معرض آتش سوزی!

فراخوان هیوندای

«هیوندای» استرالیا به تازگی فراخوانی را برای بیش از صد هزار خودرو منتشر کرده که در آن مدل های قدیمی «سانتافه» و «النترا» نیز دیده می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در جدیدترین فراخوان بخش هیوندای استرالیا، صد هزار خودروی مورد استفاده به دلیل احتمال نقص فنی در سیستم ABS و امکان حریق فراخوانی شده اند. این حادثه ممکن است حتا در زمانی که پیشرانه خودرو خاموش است نیز اتفاق افتد.

فراخوان هیوندای

در فهرست خودروهای فراخوانی شده، نام هیوندای سانتافه تولیدشده بین ۱۶ مارس ۲۰۰۵ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۹ به تعداد ۹٫۳۹۳ دستگاه، ۱۸٫۷۳۴ دستگاه النترا تولیدشده بین تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۰۵ تا تا ۱۴ می ۲۰۱۱ و ۶۸٫۷۶۵ دستگاه هیوندای i30 تولید شده میان ۷ نوامبر ۲۰۰۶ تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۰ دیده می شود. به گزارش تیم متخصصان فنی، علت ایجاد حریق از نقص در تولید و طراحی قطعه ای در ماژول ABS خودرو نشئت می گیرد.

فراخوان هیوندای

این قطعات هنگام مواجهه با رطوبت دچار نوسان می شوند و احتمال ایجاد جرقه در آن ها بالا می رود. درنتیجه، مهندسان هیوندای پیشنهاد کرده اند که مالکان مدل های یادشده، خودروی خود را خارج از گاراژ شخصی و دور از مواد آتش زا پارک نمایند.

تکنسین های هیوندای این مشکل را با نصب کیت رله در مدار ماژول ABS حل خواهند کرد. با نصب کیت مذکور، از نوسان هایی که موجب حریق می شوند جلوگیری خواهد شد.

فراخوان هیوندای

این قطعات از ماه جولای در اختیار نمایندگی های قرار می گیرند و تعمیر آن ها به صورت رایگان انجام می شود. شرکت هیوندای پیش از این تعداد ۴۷۶٫۱۱۱ دستگاه النترای تولیدشده بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، سانتافه ۲۰۰۷، اینتوریج ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و النترای تورینگ ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ را به دلیلی مشابه در آمریکا فراخوانده بود. این مشکل ممکن است در هیوندای های داخل کشور نیز رخ دهد و در صورت ایجاد چنین حادثه ای، نمایندگی های مجاز باید پاسخ‌گو باشند.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.