غربیلک فرمان ۴ برابر کثیف تر از کاسه توالت است!

غربیلک فرمان 4 برابر کثیف تر از کاسه توالت است!
تحقیقات نشان می‌دهد که غربیلک فرمان وسایل نقلیه موجود در جهان حتی از کاسه توالت هم کثیف‌تر است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پرشین خودرو، یکی از وبسایت های فعال آمریکایی در زمینه اجاره اتومبیل، حدود ۱۰۰۰ راننده در ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرار داده است تا ببیند که آنان چقدر به نظافت داخل کابین اتومبیل خود اهمیت می دهد، اما نتیجه چیست؟ باید گفت که نتیجه این بررسی ترسناک بوده و نزدیک به ۳۲ درصد که معادل ۳۲۰ نفر از ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده در این تحقیق می‌شوند، به ندرت داخل کابین خود را تمیز می‌کنند و برخی از آنان شاید سالی یکبار به این امر توجه کنند که در نوع خود شگفت انگیز است.

طبق گزارش مرکز اطلاعات ملی بیوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا، داخل کابین اتومبیل یکی از کثیف‌ترین مکان‌های روی زمین است که حتی می‌تواند از کاسه توالت‌های فرنگی هم کثیف‌تر باشد. به طور خاص غربیلک فرمان اتومبیل چهار برابر کثیف‌تر از کاسه توالت فرنگی است و این حقیقت برای رانندگان بسیار ناخوشایند خواهد بود، بویژه برای کسانی که هنگام رانندگی عادت به خوردن و آشامیدن دارند.

این مطالعه میزان باکتری موجود در هر سانتی متر مربع یا واحدهای تشکیل دهنده کلنی باکتری‌ها (CFU) بر روی قطعات مختلف را مورد بررسی قرار داده است و جالب است بدانید که بر روی غربیلک فرمان اتومبیل عدد ۶۲۹ (CFU) بدست آمده است، این درحالیست که باکتری موجود بر روی صفحه گوشی تلفن همراه نزدیک به ۱۰۰ (CFU) بوده و دکمه های آسانسورهای عمومی عدد ۳۱۳ (CFU) را دریافت کرده‌اند و مهمتر از همه، کاسه توالت فرنگی خواهد بود که کلنی باکتریهای آن به ۱۷۲ (CFU) می‌رسد که اختلاف بسیار زیاد و وحشتناکی با میزان باکتری موجود بر روی غربیلک فرمان دارد.

موضوع ناخوشایند دیگر هم می‌تواند نوع باتری‌های رایج داخل اتومبیل باشد که توسط این مرکز یافت شده است. براساس این مطالعه باکتری‌های “استافیلوکوک” که علت بسیاری از بیماری‌ها مانند مسمویت غذایی، عفونت های پوستی، استفراغ یا گاهی عفونت‌های خطرناک منجر به مرگ همچون ذات‌الریه هستند در داخل کابین اتومبیل یافت شده است. گونه دیگر باکتری‌ یافت شده داخل کابین اتومبیل هم “پروپیون باکتریوم” خواهد بود که این نوع باکتری هم باعث التهاب و عفونت در بدن انسان می‌شود. به طور کلی ۷۰۰ نوع باکتری مختلف در داخل کابین یک اتومبیل یافت شده است، اما باکتری‌های رایج همان دو نوع ذکرشده هستند که بیشترین گسترش را داخل کابین اتومبیل دارند.

شایع ترین عامل آلودگی باکتریایی در داخل خودرو همانطور که می‌توان حدس زد، خوردن و آشامیدن داخل کابین اتومبیل خواهد بود و در شیوه زندگی بسیاری از ما تبدیل به یک عادت شده است. حال با توجه به این اعداد و آماری که در مقابل ما گذاشته شده است، وقت آن رسیده تا قبل از ورود به ماشینمان کمی به داخل کابین فکر کنیم که چقدر می‌تواند کثیف باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.