طرح تابستانی پلیس راه و توصیه های پلیس به رانندگان

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای کمک به افزایش ایمنی در سفر، طرح تابستانی پلیس راه استان کرمان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت .

سرهنگ نصیری سرپرست پلیس راه استان کرمان گفت در این طرح که از ابتدای تیر آغاز شده به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ، پلیس راه ۱۲۰ تیم گشتی و ۴۰۰ نفر پرسنل را برای کنترل جاده های استان به کار گرفته است و ۹۰ سامانه هوشمند جاده ای نیز حرکت وسایل نقلیه و سرعت لحظه ای و متوسط آنها را کنترل میکنند.

سرهنگ نصیری با بیان اینکه در تابستان گذشته ۱۴۲ نفر در حوادث جاده ای استان جان خود را از دست دادند و بیش از هزار نفر به شدت مجروح شدند از رانندگان خواست مسولانه رانندگی کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

سرپرست پلیس راه استان کرمان تاکید کرد برای داشتن سفری امن باید سیستم ایمنی و فنی خودرو قبل از سفر کنترل و هنگام سفر به طور جدی از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز شود . توجه به علائم رانندگی ، توجه مستمر به جلو ، عدم استفاده از تلفن همراه و خودداری از رانندگی هنگام خستگی و خواب الودگی نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد و بهتر است رانندگان به ازای هر دوساعت رانندگی کمی استراحت کنند. سرهنگ نصیری گفت بیش از ۵۰ درصد تصادفات در سی کیلومتری شهرها رخ میدهد و بهتر است هنگام رانندگی در این محدوده ها بیشتر دقت شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.