سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور

سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
با ۲۷ اپیزود منتشر شده روی “Amazon Prime”، برنامه “گرند تور” (Grand Tour) اکنون تایم لپس بیش از دو هزار خودرو را در پیست “Eboladrome” ثبت کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

Eboladrome به دلیل وجود دو مدار جاده ای یکسان که از بالا، به نمای دو بعدی ویروس ابولا (Ebola) شباهت دارد، نام خود را از این ویروس گرفته است! در واقع این پیست آن قدرها هم که تصور می شود، مرگبار نیست. بخشی از پیست را یک مسیر طولانی مستقیم تشکیل می دهد که امکان دست یابی به حداکثر سرعت را برای هایپر کارها فراهم می آورد. نام این بخش از پیست را در یک اقدام جالب و متناقض، “Isn’t Straight ” گذاشته اند!
اما بخش دیگری از مسیر را حلقه (لوپ) بزرگی تشکیل می دهد که فضای لازم برای انجام دریفت های حرفه ای را به وجود آورده است. نام این حلقه “Your Name Here” است! راننده پس از پشت سر گذاشتن دو حلقه، مسیر”Bumpy Back Straight” را پیش رو دارد که فرصتی دوباره برای رسیدن به بیشینه سرعت است. پس از دو چرخش به چپ ۹۰ درجه ای، تایم لپس به پایان می رسد.
تایم لپس های گرند تور توسط دو راننده حرفه ای این تیم انجام گرفته است. “مایک اسکینر” (Mike Skinner) در فصل اول و “ابی ایتون” (Abbie Eaton) در فصل دوم، این مسئولیت را بر عهده داشتند. اکنون زمان آن رسیده است تا مروری داشته باشیم بر
سریع ترین خودروها در تایم لپس گرند تور.

رتبه پانزدهم – هوندا NSX
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
کندترین خودروی فهرست، با یک بد شانسی اساسی وارد رقابت شد. جاده مرطوب! در حقیقت اندک رطوبت به جا مانده از بارندگی شب گذشته، کار دست سوپر اسپرت زیبای ژاپنی ها داد زیرا NSX هرگز خودروی تنبلی نیست و اگر هم باشد، خیلی بی انصافی است که در این رنکینگ پشت سر ب ام و M3 قرار گیرد! با این حال، راننده آمریکایی تبار نشسته بر پشت فرمان NSX، توانست با وجود شرایط محیطی دشوار، خودرو را در عرض ۱:۲۶٫۰ (یک دقیقه و بیست و شش ثانیه)، سالم از تایم لپس خارج کند.

رتبه چهاردهم – ب ام و M3
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
هیچ کس نمی تواند پرفورمنس بالای نسل جدید M3 و F80 را انکار کند! قدرت نهایی ۴۲۵ اسب بخاری و تنظیمات استثنایی شاسی روی این سدان اسپرت، آن را در دسته سوپر اسپرت ها قرار می دهد. با این حال مایک اسکینر، راننده آمریکایی، توانست زمان ۱:۲۴٫۳ را در Eboladrome، برای تایم لپس آن به ثبت برساند. شگفت انگیز است که M3 فقط ۰٫۱ ثانیه کندتر از برادر بزرگ اش، M5 بود.

رتبه سیزدهم – ب ام و M5
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
شاید از اندک خودروهای این رقابت باشد که سرنشینان آن می توانند اندکی راحت تر درون آن بنشینند! اگرچه تمام نرم افزارهای جانبی به روز مورد نیاز برای لذت بردن از رانندگی هم درون آن تعبیه شده است، با این حال، کیت M نتوانست زمانی بهتر از ۱:۲۴٫۲ ثانیه را برای تایم لپس تیم گرند تور با سری ۵ فراهم کند.

رتبه دوازدهم – پورشه ۷۱۸ Boxster S
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
اگرچه قدرت باکستر S کم تر از M3 و M5 است، اما وزن پایین کوپه جمع و جور پورشه به یاری او می آید تا پیچ های تند Eboladrome را بهتر از برادران باواریایی اش طی کند. مایک اسکینر کل مسیر تایم لپس را تنها در مدت ۱:۲۳٫۴ با ۷۱۸ پیمود.

رتبه یازدهم – ب ام و M4 GTS
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
F28 M4 GTS را باید تلاش ب ام و برای ساخت کوپه ای تمام مسابقه ای قلمداد کرد. پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی خطی ۶ سیلندر با سیستم داخلی تزریق آب، ۴۹۳ اسب بخار قدرت دارد. برای کاهش وزن، سازنده اقدام به حذف صندلی های عقب کرده است و از قطعه های سبک وزنی از قبیل در باک فیبر کربنی در بدنه، بهره برده است. مایک اسکینر زمان ۱:۲۲٫۴ را برای آن ثبت کرده است که ۱ ثانیه، سریع تر از ۷۱۸ ظاهر می شود.

رتبه دهم – پورشه ۹۱۱ C25
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
نسخه دیفرانسیل عقب پورشه ۹۱۱ کررا S را می توان بالاترین مدل در بین خانواده افسانه ای ۹۱۱ دانست. همچنین این خودرو پرفورمنس چشم گیری را به خریداران خود تحویل می دهد. تایم لپس گرفته شده با این خودرو، به نسل قبلی آن باز می گردد که ۴۱۴ اسب بخار قدرت را از دل پیشرانه ۳ لیتری تویین توربو بیرون می کشید. بنابراین این خودرو را با ۹۱۱ جدید ملقب به ۹۹۲ با ۴۳۷ اسب بخار قدرت، اشتباه نگیرید! مایک اسکینر فرزند ارشد پورشه را به مدت ۱:۲۱٫۴ راند.

رتبه نهم – نیسان GT-R
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
نیسان GT-R را شاید بتوان باستانی ترین و کهن سال ترین خودرو نسبت به دیگر اعضای رقابت دانست! اما مگر می شود جایی صحبت از سرعت و پرفورمنس باشد و نام گودزیلای ژاپن در آن جا به چشم نیاید. GT-R رکورد ۱:۲۱٫۲ را از خود بر جای گذاشت. برای یادآوری بد نیست بدانید پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر خورجینی این خودرو، ۶۰۰ اسب بخار قدرت به شما هدیه می دهد.

رتبه هشتم – پورشه ۹۱۱ GT3 RS
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
برای مدت زمان کوتاهی، ۹۱۱ GT3 RS با رکورد ۶:۵۶٫۴، سریع ترین خودروی پیست نوربرگ رینگ بود اما در تست تایم لپس گرند تور، این خودرو نتوانست در برابر رقیب های اش خیلی پر سرعت ظاهر شود. زمان ۱:۲۰٫۴ برای آن ثبت شده است که با ۵۲۰ اسب بخار قدرت و با رانندگی مایک اسکینر، به رتبه هشتم قناعت کرد.

رتبه هفتم – آئودی R8 V10 Plus
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
این خودرو نتوانست رکورد رسمی خود را در فیلم های گرند تور به ثبت برساند. با این حال با زمان اندازه گیری شده ۱:۱۹٫۲ جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد. مایک اسکینر این سوپر اسپرت ۶۱۰ اسب بخاری را در یک دور کامل تایم لپس به چالش گرفت.

رتبه ششم – مرسدس AMG GT R
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
داغ ترین نسخه AMG GT با رکورد ۱:۱۸٫۷ به ششمین خودروی سریع گرند تور تبدیل شد. حتا مهارت بالای ابی ایتون در ریس هم نتوانست بچه غول سبز مرسدس را در میان پنج خودروی برتر قرار دهد. در واقع تفاوت این مرسدس بنز ۵۷۷ اسب بخاری با سه خودروی جلوتر از آن، فقط ۱ ثانیه بود!

رتبه پنجم (مشترک) – مک لارن ۷۲۰S
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
۷۲۰S انگلیسی به زحمت توانست خود را به گروه پنج خودروی برتر برساند. با این حال این مقام برای مک لارن ارزشمند است. سوپر کار ۷۱۰ اسب بخاری بریتانیایی ها، Eboladrome را در فصل دوم گرند تور تجربه کرد. ابی ایتون در قسمت هفدهم بود که پشت فرمان آن قرار گرفت و به انجام تست فست لپ پرداخت.

رتبه پنجم (مشترک) – مک لارن ۶۵۰S
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
اما جای تعجب ندارد که محصولات مک لارن، به طور مشترک جایگاه پنجم را تصاحب کردند! در حقیقت هر دو مدل ۷۲۰S و ۶۵۰S زمان مشترک ۱:۱۷٫۹ را به جا گذاشتند. اما یکسان بودن نتیجه تایم لپس هر دو خودرو اندکی عجیب به نظر می رسد، زیرا ۶۵۰S حداقل روی کاغذ از ۷۲۰S ضعیف تر است. پیشرانه تویین توربوی ۶۵۰S در نهایت ۶۴۱ اسب بخار قدرت دارد، حال آن که حداکثر توان ۷۲۰S به ۷۱۰ اسب بخار می رسد!

رتبه چهارم – فورد جی تی
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
فورد جی تی رکورد ۱:۱۷٫۶ را ثبت کرده است. در واقع جی تی سریع ترین خودروی آمریکایی تست شده در گرند تور است. جی تی در قسمت ۲۱ از فصل دوم تست شد و هدایت آن به دست ابی ایتون بود. پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو، ۶۴۷ اسب بخار قدرت خالص دارد و گشتاور آن هم به بیش از ۷۴۵ نیوتن متر می رسد.

رتبه سوم – لامبورگینی هوراکان Performante
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
هوراکان پرفورمنس با زمان ۶:۵۲٫۰۱، سریع ترین خودروی نوربرگ رینگ است اما در تست تایم لپس Eboladrome، این ایتالیایی نتوانست به مقامی بهتر از رتبه سوم دست یابد. در قسمت بیستم در فصل دوم، این خودرو رکورد ۱:۱۶٫۸ را از خود بر جای گذاشت. شاید اگر پای هوراکان EVO به این مسابقه باز شود، نتیجه بهتری برای لامبورگینی به دست می آید.

رتبه دوم – آستون مارتین Vulcan
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
حتا موتور ۷ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی با بیش از ۸۵۰ اسب بخار هم نتوانست مقام اول را به نام آستون مارتین بزند. در قسمت دوم و فصل اول، Vulcan رکورد ۱:۱۵٫۵ را به دستان مایک اسکینر ثبت کرد. حتا با وجود دوم شدن این خودرو، کلارکسون همچنان باد به غبغب انداخته بود و درباره آن می گفت: “آیا روا نیست بگویم در لحظه برخورد با آن، حس حمله خرس وحشی به من دست می دهد؟!”

رتبه اول – مک لارن Senna
سریع ترین خودروهای تست شده در گرند تور
در صدر این رقابت طولانی، سوپر اسپرت ۷۸۹ اسب بخاری مک لارن آرمیده است! این خودرو آسفالت Eboladrome را در فصل سوم داغ کرد و تمام رکوردهای پیش از خود را شکست. زمان ۱:۱۲٫۹، ۳ ثانیه سریع تر از آستون مارتین Vulcan است که اختلافی چشم گیر محسوب می شود! همچنین سنا ۴ ثانیه زودتر از هوراکان پرفورمنس توانست تایم لپس را به پایان برساند. در حال حاضر، افتخار سریع ترین خودروی Eboladrome به شرکت مک لارن رسیده است. با این حال هرگز بعید نیست بچه های گرند تور در فصل های بعدی بتوانند این رکورد را با خودروهای جدیدی از چنگ مک لارن بیرون بیاورند!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.