ساپکو چراغ اول افزایش قیمت قطعات را روشن کرد

ساپکو

سرانجام پس از مدت ها، «ایران خودرو» با افزایش قیمت قطعات موافقت و اولین چراغ افزایش قیمت قطعات را روشن کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، «ساپکو» طی نامه ای از موافقت خود با افزایش قیمت قطعات خبر داد. در این نامه، که اتوماسیونی به دبیر انجمن قطعه سازان، «مازیار بیگلو»، ارسال شده، آمده است: «با توجه به تغییرات نرخ ارز، نهادهای تولید و سرفصل هزینه ای در سال ۱۳۹۹ وفق قرارداد فی مابین و لزوم حمایت از زنجیره محترم تأمین جهت حفظ جریان تولید و تحقق شعار “جهش تولید” با موافقت محترم مدیریت ارشد ایران خودرو و شرکت ساپکو فرآیند به روزآوری قیمت تأمینی در دستور کار قرار گرفته و دعوت‌نامه سری اول سازندگان ارسال گردیده است. لذا با توجه به ضرورت به‌روزآوری قیمت قراردادها جهت تداوم تولید پایدار، شفافیت مالی و تدقیق بهای تمام شده محصولات انتظار می رود که انجمن محترم قطعه سازان همچون گذشته ما را در این امر مهم یاری فرمایند.»

براساس این نامه قطعه سازان باید مدارک و مستندات خود را به منظور آنالیز به ساپکو ارائه کنند. سال گذشته نیز ساپکو چنین اقدامی را انجام داد، اما به دلیل عدم همکاری های لازم از سوی برخی قطعه سازان تبدیل به یک پروسه زمان بر شد. در همین حال، دبیر انجمن قطعه سازان معتقد است: «اگر این روند مانند سال گذشته از سوی برخی قطعه سازان طی شود تبدیل به یک پروسه زمان بر خواهد شد، اما اگر قطعه سازان هر چه سریع تر مدارک و مستندات خود را ارائه کنند این روند زودتر به نتیجه خواهد رسید و بین دو تا سه ماه زمان خواهد برد.»

هر چند این زمان نیز، با توجه به وضعیت کنونی قطعه سازان، زیاد خواهد بود اما در عین حال یک گام مثبت برای طرفین تلقی می شود. البته در حال حاضر، فقط ایران خودرو این اقدام را انجام داده است و خبری مبنی بر این که دیگر خودروساز بزرگ کشور، «سایپا»، نیز چنین قصدی دارد یا خیر هنوز منتشر نشده است.

از سوی دیگر، براساس پیگیری های پایگاه خبری اسب بخار، مشخص شد که این نامه فقط به انجمن قطعه سازان ارسال شده است و دیگر قطعه سازان عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور مشمول نامه ای با محتوای نامه فوق نشده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.