رنو زوئی ۲۰۲۰ با باتری های بزرگ تر و فن آوری به روزتر، معرفی شد + ویدیو

رنو زوئی 2020 با باتری های بزرگ تر و فن آوری به روزتر، معرفی شد + ویدیو
خودروی الکتریکی سبک «رنو» از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد. خودرویی که در سال ۲۰۱۶ با به روز رسانی اساسی مواجه شد. اما اکنون زمان آن رسیده است تا زوئی، تغییر نسل را تجربه کند.

مدیران 777 مدیران 777

شاید ظاهر کلی زوئی همچنان وفادار به نسل قبلی مانده باشد، اما در بخش فنی تغییرهای ریز و درشتی به خود دیده است تا رقیبی جدی برای پژو e – 208 و اوپل Corsa – e باشد.
۲ سال پیش بود که با معرفی مدل Zoe Z.E. 40، پکیج باتری های ۲۲ کیلو وات ساعتی این خودرو با نمونه ۴۱ کیلو وات ساعتی جایگزین شد. اما اکنون، ظرفیت باتری های لیتیوم یونی زوئی به ۵۲ کیلو وات ساعت رسیده است! بنابراین نسل جدید این خودرو را Zoe Z.E. 50 نامیده اند. این الکتریکی شهری اکنون قادر به پیمایش ۳۹۰ کیلومتر مسافت با تنها یک بار شارژ است. برای اتصال به برق، سوکت شارژ در پشت لوگوی رنو در جلوپنجره خودرو پنهان شده است. در این قسمت، هر دو نوع سوکت شارژ AC و دو شاخه لازم برای شارژ DC تا ۵۰ کیلو وات نیز تعبیه شده است. یک دور شارژ کامل زوئی، ۹ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان می طلبد و اگر فکر می کنید که تنها به انرژی لازم برای پیمایش ۳۰۶ کیلومتر نیازمندید، این زمان به ۸ ساعت کاهش می یابد.
رنو زوئی 2020 با باتری های بزرگ تر و فن آوری به روزتر، معرفی شد + ویدیو


همچنین در مدت زمان ۱ ساعت، زوئی با شارژر ۲۲ کیلو واتی، انرژی لازم برای پیمودن ۱۲۶ کیلومتر مسافت را دریافت می کند. اما سریع ترین راه شارژ کردن باتری های این خودرو، استفاده از شارژر ۵۰ کیلو واتی DC است که تنها در ۳۰ دقیقه، پکیج باتری ها را برای پیمایش ۱۴۵ کیلومتر راه، شارژ می کند. زوئی جدید با پیشرانه الکتریکی جدیدش، ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور لحظه ای دارد که نسبت به نسل قبل، بهینه شده است. این هاچ بک ساب کامپکت الکتریکی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، به کم تر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت قابل دست یابی با زوئی نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای خودرویی الکتریکی در این کلاس، قابل قبول و کافی به نظر می رسد.
رنو زوئی 2020 با باتری های بزرگ تر و فن آوری به روزتر، معرفی شد + ویدیو

زوئی برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ۷٫۷ ثانیه زمان تلف می کند. اما نسخه ای ضعیف تر از این خودرو هم در سبد محصولات رنو تعریف شده است که از موتور ۱۰۷ اسب بخاری بهره می برد. گشتاور این مدل به ۲۲۰ نیوتن متر می رسد و در شتاب گیری اولیه، ۲ ثانیه کندتر از نمونه قوی تر، ظاهر می شود. هر دو مدل با سیستم عملکردی “B mode” عرضه خواهند شد که به تقویت ترمزگیری خودرو و بازیابی انرژی ترمز، کمک می کند. تغییرات ظاهری زوئی، بیش تر در نمای جلو نمود پیدا کرده است. در واقع زوئی جدید، فیس لیفتی هوشمندانه از زوئی سابق است. کاپوت جدید، عرض بیش تر سپر جلو، تزیینات کرومی جدید در جلوپنجره، چراغ های بازطراحی شده مجهز به LED و مه شکن های تمام LED، همه بخش های جدید در طراحی بیرونی زوئی ۲۰۲۰ را تشکیل می دهند.
رنو زوئی 2020 با باتری های بزرگ تر و فن آوری به روزتر، معرفی شد + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در نمای عقب، چراغ های LED بزرگ تر از قبل شده اند و از گرافیک جدیدی بهره می برند. رینگ های جدید از دیگر تغییرهای طراحی بیرونی زوئی به حساب می آیند و در اندازه های ۱۵ تا ۱۷ اینچی قابل سفارش اند. ترمزها در جلو و عقب از نوع دیسکی انتخاب شده اند. همچنین برای تزیین رینگ ها می توان آن ها را به صورت ترکیب رنگ نقره ای با رنگ های سفید کوارتز، قرمز شعله یا آبی سلادون سفارشی سازی کرد.


درون کابین زوئی جدید هم تغییرهای چشم گیری اعمال شده است. استفاده از پلاستیک های نرم و باکیفیت تر برای ساخت داشبورد و نصب دیسپلی استاندارد ۱۰٫۰ اینچی برای راننده از مهم ترین این تغییرها هستند. طراحی کلی داشبورد با الهام از نسل جدید کلیو انجام شده است. یک نمایش گر چندرسانه ای ۹٫۳ اینچی همچون کلیو، در مرکز داشبورد خودنمایی می کند. سیستم نورپردازی LED داخلی هم در تمام مدل های زوئی (حتا تیپ پایه) وجود دارد. سلکتور الکتریکی جدید برای انتخاب حالت حرکت خودرو، روی کنسول مرکزی نصب شده است. همچنین ترمز پارک الکتریکی هم به صورت استاندارد در زوئی وجود دارد. در فضای خالی ایجاد شده در فاصله دو صندلی، دو جالیوانی و پد شارژ وایرلس برای گئشی های هوشمند در نظر گرفته اند. افزون بر این پد، گوشی های همراه را می توان از طریق دو پورت USB موجود در مقابل کنسول مرکزی هم شارژ کرد.
فروش سومین نسل رنو زوئی از پاییز امسال به مشتریان اروپایی آغاز می شود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.