رنو ترایبر هفت نفره معرفی شد

رنو ترایبر هفت نفره معرفی شد
شاید بتوان آن را شبیه به محصولات داچیا در اروپا دانست، اما «رنو ترایبر» (Triber) که به تازگی در هندوستان معرفی شده است، محصولی بومی با بازار انحصاری است.

مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که با همکاری مرکز تحقیقات «رنو» در فرانسه، به طور ویژه برای بازار خودروی هند طراحی شده است. اما ترایبر چیست؟ در این مطلب کمی بیش تر با آن آشنا خواهیم شد.
خودرویی انعطاف پذیر و کاربردی، همان چیزی که بازارهایی همچون هند به آن نیاز دارند. یک MPV کامپکت که کلاسی به نسبت جدید در صنعت خودروسازی به شمار می رود. هر چند این کلاس برای بسیاری از مردمان شرق آسیا با تجربه داشتن مینی MPVهای چینی و هندی، چندان هم جدید نیست! اما شاید جالب باشد بدانید طول رنو ترایبر، در نهایت به ۴ متر می رسد. این خودروی خانوادگی، از پلت فرم جدید رنو – نیسان، CMF-A، استفاده می کند. همان پلت فرمی که رنو کویید هم بر روی آن طراحی شده است. داتسون Redi-Go را نیز به فهرست محصولات مشتق شده از این پلت فرم اضافه کنید.
رنو ترایبر هفت نفره معرفی شد


رنو ترایبر با وجود این که یک مینی MPV محسوب می شود، در ظاهر از المان های خودروهای کراس اوور بهره می برد! فلاپ های محافظ بدنه و ریل سقفی، همان فرمول ثابتی که امروز برای پرفروش شدن یک محصول، بسیار جواب می دهد. حتا خودرویی چون سایپا کوییک!
رنو درون کابین، طراحی جذاب و قابل دفاعی را ارائه داده است. هر چند فضای عرضی اتاق خودرو، اندکی کم به نظر می رسد. غربیلک فرمان و دریچه های کولر، شباهت بسیار به داستر دارند. البته با کیفیت پایین تر! اما نمایش گر لمسی همچون تمام محصولات رنو از کیفیت و ارگونومی مناسبی برخوردار است. البته سامانه Android Auto به شکل فابریک بر روی این نمایش گر نصب نیست و در صورت سفارش مشتریان، فعال سازی می شود.
رنو ترایبر هفت نفره معرفی شد

در رابطه با ایمنی سرنشینان صندلی های ردیف سوم، نمی توان چندان امیدوار بود. اگرچه ترایبر نسبت به کویید با ارتقای ایمنی همراه شده است، اما در صورت وقوع تصادف و برخورد شدید از عقب، همچنان جای نگرانی وجود دارد. ترایبر به طور استاندارد به ترمز ABS + EBD، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سنسورهای پارک عقب، سنسور هشداردهنده نبستن کمربند ایمنی راننده و سنسور سرعت مجهز شده است.
تنها پیشرانه قابل دسترس بر روی ترایبر، نمونه ۳٫۰ سیلندر ۱٫۰ لیتری است که ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور دارد. به نظر می آید جعبه دنده اصلی انتخاب شده برای ترایبر، نسخه ۵ دنده دستی باشد. البته با توجه به تصاویر اینترنتی منتشر شده از ترایبر، این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. هندوستان، بازار هدف رنو برای معرفی و عرضه ترایبر است، اما انتظار می رود همچون کویید، این محصول در دیگر بازارهای این خودروساز فرانسوی نیز به فروش برسد. دیگر کشورهای آسیایی کوچک از جمله این بازارها هستند. برزیل هم به احتمال زیاد، نسخه مخصوص به خود را روی خط تولید می برد.
رنو ترایبر هفت نفره معرفی شد

«تیِری بلوره» (Thierry Bolloré) مدیر عامل گروه خودروسازی رنو می گوید: «هند بازاری کلیدی برای ماست. ما هنوز در هندوستان تازه کار هستیم. جاه طلبی های ما زیاد و اعتقاد ما به شعار «به سوی آینده بران!» (Drive the Future)، راسخ است. ما افق رشد فروش خود را برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده ایم. به منظور رسیدن به این هدف، رنو ترایبر را طراحی کردیم. رنو ترایبر تمام مراحل ایده، توسعه و اجرا را در خاک هندوستان گذرانده است. ما ابتدا این محصول را به دست مشتریان هندی خود می رسانیم. این خودرو به یقین یک محصول سرنوشت ساز خواهد بود!»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.