رقابت دیدنی پورشه تایکان و تسلا مدل S

پورشه تایکان و تسلا مدل S
رقیبی تازه نفس برای «تسلا مدل S». پورشه تایکان بی شک یکی از تأثیرگذارترین خودروهای الکتریکی بازار است. اما پرسش اصلی این است که بالاخره تایکان یا مدل S؟
رسانه “Vox Automobili” از آلمان، به خوبی به این حس کنجکاوی پاسخ داده است. تماشا کنید! مدل S نسخه P100D در کنار تایکان توربو S در قالب یک مسابقه درگ! بنا به هر دلیلی، شتاب تسلا در جاده خیس و آب و هوای بارانی، بیش تر است. در میانه های مسیر یک چهارم مایل، پورشه پا به پای تسلا پیش می رود، اما از آن جا به بعد است که فاصله بین دو خودرو پدید می آید.
Vox Automobili پس از مسابقه درگ، دو سدان الکتریکی را به رقابت در تست موس دعوت کرده است. مدل S در نسخه P100D، با حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت، به هیچ یک از مخروطی های پلاستیکی برخورد نکرد. اما تایکان توربو S حتا از تسلا هم عملکرد بهتری در این بخش داشت! چراکه بدون جا به جا کردن حتا یک مخروط، با ۹۷ کیلومتر بر ساعت از تست بیرون آمد. این جا بود که پورشه بار دیگر ثابت کرد که سلطان اشتوتگارت است!
تایکان توربو S در برابر تسلا مدل S ویرایش Raven چه گونه ظاهر می شود؟ برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که در ویرایش Raven، سیستم تعلیق تنظیم شونده تسلا به روزرسانی شده است، قدرت خودرو چند اسب بخار افزایش یافته، گشتاور بیش تری از قبل دارد و همچون تسلا مدل ۳، از موتورهای القایی آهنربایی دائمی استفاده کرده اند. پورشه هنوز پاسخ این پرسش بزرگ را نداده است. اما خیل عظیم طرف داران تسلا، بی صبرانه در انتظار پاسخی از سوی آلمانی ها نشسته اند.
همچنین شنیده می شود که در سال ۲۰۲۰، به روزرسانی جدیدی از تسلا مدل S تحت عنوان “Plaid” عرضه می شود که با مدل ۲۰۲۱ به دست مشتریان می رسد. یک به روزرسانی قابل توجه که پرفورمنس مدل S را بالاتر برده و این بار به جای نصب ۲ موتور الکتریکی، از ۳ موتور در آن استفاده شده است. انتظار می رود این طرح نیز درست مانند تسلا رودستر نسل دو، در زمان رونمایی همگان را شگفت زده کند. میزان قدرت این مدل را کم تر از ۸۰۰ اسب بخار تخمین می زنند و همچنین شایعه ای به گوش می رسد که گویا ظرفیت باتری های آن، از ۱۰۰ به ۱۳۰ کیلووات ساعت افزایش یافته اند. تسلا، رکورد زمان ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه در نوربرگ رینگ را با نسخه Plaid، از آن خود کرده است. حتا برخی پیش بینی ها حاکی از آن هستند که Plaid به صورت ۷ نفره عرضه می شود!
به یقین بسیاری از شما می دانید که رکورد پورشه با نخستین محصول تمام الکتریکی اش در نوربرگ رینگ، ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه بود. اما اکنون با به روزرسانی های جدیدی که قرار است از سوی تسلا عرضه شوند، باید دید که پورشه چه راهکاری برای حفظ رکورد خود در جهنم سبز ارائه می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.