رانای فیس لیفت با چه ویژگی هایی به بازار می آید؟

رانای فیس لیفت با چه ویژگی هایی به بازار می آید؟
رانا به عنوان دومین خودروی ملی ” ایران خودرو ” شناخته می شود که بر مبنای پژو ۲۰۶ صندوق دار طراحی و ساخته شده است. اصول پایه این دو خودرو بسیار شبیه هم بوده و رانا را می توان نسخه اقتصادی و ارزان تر ۲۰۶ صندوق دار دانست. این سدان کلاس B بازار ایران که می خواست روزی تولید ده ها هزار دستگاهی را برای هر سال در ایران خودرو تجربه کند، آن چنان مورد استقبال قرار نگرفت و می بینیم که در بهار ۱۳۹۷، تنها ۵۸۱ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

رانا در روزهای اولیه معرفی به مشتریان ایرانی، ظاهری متفاوت با نسخه کنونی داشت و در آن از چراغ های LED، آینه ها و دستگیره های هم رنگ بدنه، رینگ اسپرت و تریم داخلی متفاوتی استفاده شده بود، اما در نهایت خودرویی که به مردم تحویل داده شد، در بحث زیبایی ظاهری و جزییات نتوانست با نمونه اولیه برابری داشته باشد.
با گذشت زمان شاهد بودیم که شرکت ایران خودرو پروژه ای جدید را برای به روز کردن رانا آغاز کرد. ابتدا که تصاویر این خودرو در فضای مجازی در قالب عکس های جاسوسی منتشر شد، مشخص نشد که رانای فیس لیفت چه زمانی و با چه ویژگی هایی به دست مشتریان می رسد. حال قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو با خبری رسمی اعلام کرده که رانای فیس لیفت تا پایان سال به بازار عرضه می شود.
چندی پیش نیز عکاس ” اسب بخار “، تصویری از رانای فیس لیفت پلاک شده را در ایران خودرو تهیه کرد و مشخص گردید که گویا این خودرو به آخرین مراحل نهایی برای معرفی رسمی و عرضه، نزدیک شده است. باید گفت که رانای فیس لیفت چندان تفاوت ظاهری خاصی با نسخه کنونی ندارد و تنها گرافیک چراغ ها، طراحی قالپاق، آینه های کناری و رنگ دستگیره ها و زه آن تغییر کرده است.
اما در بخش کابین رانای به روز شده می توان تغییرهای بیش تری را پیدا کرد. به عنوان مثال حالت فرمان خودرو تغییر کرده و امکانات و دکمه های بیش تری در کابین این خودرو دیده می شود. همچنین بر اساس برخی شنیده ها کیفیت مواد کابین رانای جدید بهبود پیدا کرده و بهتر از گذشته خواهد بود. البته قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده که تولید نسخه کنونی رانا همچنان ادامه خواهد داشت و رانای بهبود یافته با آپشن های بیش تر در کنار مدل ساده عرضه خواهد شد.
در نهایت آیا می توان گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده، رانای فیس لیفت می تواند ویژگی های زیر را دارا باشد؟
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ۵ دنده دستی
دو کیسه هوا
ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ABS و EBD
فرمان کمکی برقی
بلوتوث روی فرمان
کروزکنترل
صفحه کیلومتر جدید
صندلی های جدید عقب
تریم داخلی بهبود یافته
آینه های کناری مجهز به چراغ راهنما
دستگیره ها و زه همرنگ با بدنه
استفاده از طرح کربن در تزیینات کابین
سر دنده جدید
کامپیوتر سفر
شیشه ها و آینه های برقی
گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب
جلو پنجره جدید
قالپاق های جدید

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به تغییرهای اعمال شده برای رانای فیس لیفت، برخی احتمال می دهند که ایران خودرو نمونه ای از این خودروی ملی را با نمایش گر، دوربین عقب و GPS معرفی کند. بدیهی است که اضافه شدن این آپشن به رانا می تواند در فروش آن نقش موثری داشته باشد و از سویی حذف رینگ فولادی و قالپاق و از سویی دیگر جایگزین کردن رینگ های آلیاژی با طرح های اسپرت می تواند بیش تر به روز شدن رانا را نشان دهد.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.