دو شاسی بلند جدید از برند جنسیس در راه هستند

جنسیس
«جنسیس» در حال رشد است. «اروین رافائل» (Erwin Raphael)، مدیر اجرایی این برند کره ای، از عرضه زود هنگام نخستین SUV جنسیس در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

مدیران 777 مدیران 777

رسانه ها نام GV80 را برای آن برگزیده اند. GV80 اگرچه اولین شاسی بلند جنسیس است، اما آخرین نخواهد بود! همچنین مدیران جنسیس از عرضه کراس اووری کوچک تر از GV80 نیز سخن می گویند. این محصول در سال ۲۰۲۱ به بازار می آید.
ما اکنون ۱۱ ماه پیش از معرفی رسمی GV80، به بررسی ویژگی های احتمالی آن پرداخته ایم. ماه می یا ژوئن سال آینده، زمان پرده برداری از GV80 است. اما رافائل اضافه کرده است که ۱۰ یا ۱۱ ماه پس از معرفی GV80، کراس اوور کوچک تر هم بر اساس پلت فرم جنسیس G70 ساخته و معرفی خواهد شد. GV80 بسیاری از ویژگی های کلیدی خود را از G80 به ارث می برد. GV80 در دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازار خواهد آمد. به احتمال زیاد، این کراس اوور از همان پیشرانه های ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی، ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو و ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر بهره می برد. اگرچه هنوز خبری از تصاویر جاسوسی شاسی بلندهای جنسیس نیست، اما امید می رود این خودروها نیز همچون مدل های سدان این شرکت، از طراحی گیرا و قابل دفاع برخوردار باشند.
جنسیس
درباره کراس اوور کوچک جنسیس که بر اساس G70 ساخته می شود، می توان انتظار پیشرانه های ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ و ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو را داشت. گفته می شود این پیشرانه ها و بسیاری از المان های ظاهری این کراس اوور لوکس کوچک از مدل G70 گرفته شده است. البته ما شک داریم جنسیس جعبه دنده دستی G70 را هم بر روی کراس اوور کوچک خود قرار خواهد داد یا نه؟
از الان تا سال ۲۰۲۱، جنسیس وعده رساندن تعداد محصولات تولیدی خود به ۶ مدل را در خط تولیدهایش داده است. با عرضه GV80 و کراس اوور کوچک، تعداد محصولات جنسیس به ۵ مدل می رسد. اما ششمین محصول چیست؟ یک کوپه لوکس و اسپرت که از سال ۲۰۱۶، عرضه آن پیش بینی شده بود. اما این ها باعث نمی شوند ما انتظار عرضه جنسیس EV را نداشته باشیم، خودرویی که به احتمال فراوان، نمونه تولیدی مفهومی Essentia خواهد بود که پارسال در نمایشگاه خودروی نیویورک، افتخار ملاقات با آن را پیدا کردیم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.