دوج چلنجر SUV، یک شاسی بلند رویایی!

دوج چلنجر SUV، یک شاسی بلند رویایی!
اگرچه «دوج چلنجر دیمون» به این زودی به خط تولید باز نمی گردد، اما بیش تر نسخه های استاندارد این ماسل کار آمریکایی همچنان به فروش می رسند. افزون بر این موضوع، چلنجر کوپه همچنان از محبوب ترین های این کلاس است و هنوز در آمارهای فروش، جایگاهی بالاتر از شورولت کامارو دارد.
ما نمی دانیم در آینده چه اتفاق هایی برای چلنجر پیش می آیند، اما گزارش ها از قطعی شدن وجود پیشرانه هیبریدی در نسل بعدی این ماسل کار خبر می دهند. اما پرسش این است که آیا در نهایت گروه خودروسازی «فیات – کرایسلر» تصمیم به ساخت نمونه SUV از برند چلنجر می گیرد یا نه؟
نگران نباشید! هنوز روابط عمومی کمپانی دوج این خبر را تأیید نکرده است! اما این به معنای صفر بودن احتمال طراحی و تولید چلنجر شاسی بلند هم نیست! با توجه به گرایش دیوانه وار صنعت خودروسازی جهان به ساخت SUVها و کراس اوورها، نمی توان چندان هم از پیدایش شاسی بلندهای ماسل با پیشرانه های غول آسای ۸ سیلندر، تعجب کرد. اما آیا این یک ایده بد و غیرکاربردی است؟ نه لزوماً!
رندرهای جدید منتشرشده در فضای وب، طرحی جذاب و هیجان انگیز از نسخه احتمالی چلنجر SUV را به تصویر کشیده اند. گرافیست روسی که طراح این رندر بوده است، دو در به قسمت عقب بدنه چلنجر اضافه کرده است. همچنین طراح، خطوط و حجم های متناسب با یک خودروی شاسی بلند را بسیار حرفه ای به شخصیت چلنجر تزریق کرده است. قاب بندی پروفیل درها و پنجره های کناری نیز به درستی انجام گرفته است. البته نمی توان به طور کلی این طرح را بدون نقص دانست. برای مثال، می توان به نسبت زیاد ارتفاع به عرض خودرو اشاره کرد که بدنه ای لاغر اندام و باریک از چلنجر SUV را به رخ می کشد. امروز این شیوه طراحی، در شاسی بلندهای مدرن کم تر دیده می شود و متعلق به دوران قدیم است. با این حال، نباید مبتدی بودن طرح را فراموش کرد و به یقین در نسخه نهایی چلنجر SUV، تناسب ها به گونه بهتری رعایت می شوند.
دوج چلنجر SUV، یک شاسی بلند رویایی!
از سویی دیگر، «فورد» هم در حال کار بر روی مفهومی موستانگ SUV است. «شورولت» هم ممکن است به زودی برای ساخت یک شاسی بلند عضلانی به تکاپو بیافتد. آن چه بدیهی است، پیدایش شاسی بلندهای آمریکایی جدید براساس ماسل کارهای محبوب، انقلابی کوچک در صنعت خودروسازی جهان به پا می کند که می تواند بسیاری از عاشقان خودرو را به وجد آورد. البته ممکن است فریاد انتقاد بسیاری از طرفداران سنتی این خودروها را نیز به آسمان بفرستد. اما آیا از دل این شایعات، سرانجام می توانیم منتظر ماسل کارهای شاسی بلند باشیم؟ زمان به همه پرسش های ما پاسخ می دهد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.