دلایلی که هیوندا توسان ۲۰۱۸ را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد

دلایلی که هیوندا توسان 2018 را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد

مدیران 777 مدیران 777

هیوندا توسان یکی از معدود خودروهای لوکس بازار ایران است که از همان نسل اول در ایران حضور پیدا کرد. این خودرو نسل اول خود شباهت بسیاری به هیوندا سانتافه داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شاید دلیل محبوبیت بیش‌ازحد این خودرو نیز شباهت زیاد به بردار بزرگ‌ترش بود. اما در نسل‌های بعدی هیوندای برای طراحی این شاسی‌بلند جمع‌وجور خود زبان طراحی متفاوتی در نظر گرفت. هیوندا توسان با مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ خود در ایران پادشاهی می‌کرد و جزو پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران بود. اما دلایل متعددی که در ۲ سال اخیر باعث آشفتگی بازار خودرو شد، قیمت هیوندای توسان را در ایران به‌شدت افزایش داد. در پی افزایش قیمت‌های روزانه در بازار خودرو ایران، کم‌کم ارزش خرید خودروهایی مانند هیوندا توسان که کیفیت و عمر خودروهای ژاپنی و آلمانی را نداشت در ایران کم‌تر شد.
دلایلی که هیوندا توسان 2018 را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد
حال هیوندا با نسل جدید خود در بازارهای جهانی و ایران نیز حضور دارد و با ظاهر و طراحی جذاب خود جولان می‌دهد. هرچند نسل جدید این خودرو نیز همه را شیفته خود کرده است. اما اکنون خرید هیوندا توسان در ایران بیشتر به یک آرزو تبدیل شده تا یک واقعه. در ادامه قصد داریم دلایل و نکاتی را عنوان کنیم که با دانستن آن‌ها به جذابیت بیشتر هیوندا توسان ۲۰۱۸ پی خواهید برد.
دلایلی که هیوندا توسان 2018 را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد

  1. موتور توربوشارژ قدرتمند

هرچند مدل پایه هیوندا توسان از موتور قدرتمندی برخوردار نیست. اما تریم های بالاتر این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برند که توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار نیرو را دارد. وظیفه انتقال این نیرو در هیوندا توسان ۲۰۱۸ به عهده یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه است که وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد. در نتیجه رانندگی بی دردسر و آرامی را با هیوندا توسان ۲۰۱۸ تجربه خواهید کرد.

  1. امکانات و آپشن های ایمنی فراوان

یکی از دلایلی که باعث افزایش میزان خرید و فروش هیوندای توسان نسل جدید شده است، افزایش میزان ایمنی این خودرو است. هیوندا توسان در مدل پایه خود تعداد قابل توجهی از به‌روزترین امکانات ایمنی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. ویژگی‌های ایمنی این خودرو پایداری الکترونیکی و کنترل برخورد، کمکی ماندن در سربالایی، کمکی ماندن در لاین، کنترل ترافیک از پشت، سیستم هشدار خروج از لاین، دوربین دید عقب، سیستم تشخیص نقطه کور و تعداد زیادی ایربگ است که از تمام سرنشینان این خودرو به‌خوبی مراقبت می‌کند.
دلایلی که هیوندا توسان 2018 را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد

  1. طراحی داخلی ارگونومیک و راحت

عاملی که همواره باعث برتری هیوندا توسان در رقابت با رقبایش بوده است، فضای مناسب داخل کابین و ارگونومی بالای آن است. هرچند این خودرو از هوندا HR-V کوچک‌تر است، اما فضای بیشتری در داخل کابین خود فراهم می‌کند. به لطف فاصله محوری زیاد، هیوندا توسان در قسمت جلو پا، بالای سر و شانه‌ها فضای بسیار خوبی حتی برای افراد قدبلند تأمین می‌کند. بنابراین انتخاب و خرید هیوندا توسان جدید برای خانواده‌های پر جمعیت  انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

  1. دوربین دید عقب در مدل پایه

هنوز هم در بازار جهانی بسیاری از برندها در مدل‌های جدید خود آپشن دوربین دید عقب را به صورت استاندارد ارائه نمی‌دهند. اما هیوندای این امکان را برای خریدارانی که نمی‌خواهند هزینه بیشتری صرف خرید یک شاسی‌بلند میان رده( البته در بازار جهانی) بکنند، قرار داده است. این آپشن در تمام‌تریم های هیوندا توسان ۲۰۱۸ قرار دارد. درحالی‌که بسیاری از رقبای این خودرو، این آپشن را درتریم های بالاتر و یا به صورت جداگانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. بنابراین با خرید هیوندای توسان ۲۰۱۸شما صاحب تعداد زیادی آپشن خواهید شد.
دلایلی که هیوندا توسان 2018 را جذاب‌تر و محبوب‌تر جلوه می‌دهد

  1. صندوق پران هوشمند بدون دخالت دست

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خودروهای شاسی‌بلند، باز کردن در صندوق‌عقب آن‌هاست. در بسیاری موارد از جمله هیوندا توسان، این در بسیار سنگین و بلند کردن آن نیز بسیار سخت است. اما هیوندا در مدل جدید این SUV محبوب خود صندوق پران هوشمند و بدون دخالت دست را ارائه می‌دهد که باز شدن درب صندوق‌عقب را بسیار سریع‌تر و بدون دردسر انجام می‌دهد.

  1. مصرف سوخت مناسب

برای خریداران دیگر بازارهای جهانی که توسان ۲۰۱۸ در آن‌ها جزو SUV های میان‎رده محسوب می‌شود، مصرف سوخت این خودرو می‌تواند دلیل خوبی برای خرید هیوندا توسان جدید باشد. این خودرو نسبت به بسیاری از رقبای خود در بازار میان رده‌ها مصرف کمتری دارد. ۷٫۸ لیتر در سیکل ترکیبی، ۹ لیتر در شهر و ۸٫۷ لیتر در جاده به ازا هر ۱۰۰ کیلومتر ارقامی است که هیوندا توسان برای خود به ثبت رسانده است.

 

منبع :  ویرلن

 

 

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.