در نمایشگاه خودرو شیراز 97 چه می گذرد؟ + آلبوم تصاویر

در نمایشگاه خودرو شیراز 97 چه می گذرد؟ + آلبوم تصاویر
استقبال کمتر از سال گذشته است. اما این اتفاق تقصیر مدیر برگزاری نمایشگاه نیست. سیاست گذاری های جدید وزارت صمت باعث شده تا تمام واردکنندگان خودرو از حضور در این نمایشگاه انصراف دهند. نمایشگاه شیراز که روزی یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی هر ساله شناخته می شد، حال در دو روز اول نتوانسته حتی بخشی از رضایت سال گذشته را برای بازدیدکنندگان و غرفه دادن پدید آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی می گوییم بازدید کنندگان و غرفه داران، یعنی کسانی که به خاطر ایران خودرو، سایپا، کارمانیا، گروه بهمن، مدیران خودرو و کویر حاضر شده اند در محل دائمی نمایشگاه شیراز دور هم جمع شوند. ایران خودرو که خیلی با رعایت احتیاط به این نمایشگاه آمده است. نه خبری از محصول جدید است و نه حتی کامل به این نمایشگاه آمده است. با اینکه ایران خودرو می توانست رانا، سورن و سمند فیس لیفت را به این نمایشگاه بیارود، اما گویا نمی خواهد این اتفاق را در جمع شیرازی ها ثبت کند.
سایپا هم که توانست اوج جذابیت برای بازدیدکنندگان را پدید آورد، جدیدترین خودروی ملی خود را با نام رهام رونمایی کرد. شاید باید برگزارکننده نمایشگاه شیراز از مدیران سایپا تشکر کند که حداقل با این رونمایی، نام نمایشگاه خودرو شیراز را تا حدی زنده نگه داشته اند. البته که سایپا در این نمایشگاه خودروهای جدیدی چون زوتی T600، پیکاپ دانگ فنگ ریچ جدید و… را با خود آورده است. اما نباید نگوییم که حضور سیتروئن C3 تنها جنبه نمایشی دارد و وقتی قرار نیست که دیگر به فروش برسد، شاید حضور آن در نمایشگاه حسرت را برای بسیاری ایجاد کند.
مدیران خودرو هم که در لحظه های آخر به هفدهمین دوره از نمایشگاه خودرو شیراز رسیده است، بر خلاف سال های گذشته بسیار آرام و بی سر و صدا ظاهر شده و خبری از محصول جدید نیست. گروه بهمن هم دوباره حضور کاملی را در شیراز ترتیب داده است. اما دیگر خبری از معرفی اولیه محصول جدیدی چون فاو بسترن B30 ( که سال گذشته در این نمایشگاه معرفی اولیه شد ) نیست و حتی هاوال H6 و یا H9 را هم در غرفه خود قرار نداده است. اما حضور H2 نیز تا حدی توانسته غرفه گروه بهمن و بهمن موتور را شلوغ کند.
کارمانیا هم به عنوان نماینده تولید و عرضه خودروهای بی وای دی نیز با سه خودروی مونتاژی S6، F3 و S7 به نمایشگاه آمده است. با توجه به شرایط فروش ویژه کارمانیا برای نمایشگاه خودرو شیراز،شاهد آن هستیم که استقبال از بی وای دی S7 و بی وای دی S6 خوب بوده است. البته که در طرح فروش جدید کارمانیا قیمت بی وای دی S6 بیش از ۱۳۶ میلیون تومان شده و دوباره خبری از پیش فروش بی وای دی F3 دنده ای نیست.
شرکت کویر موتور هم که این روزها شهرت خوبی را میان موتورسیکلت دوستان دارد، بسیار ضعیفتر از شوروم های خود در تهران به نمایشگاه شیراز آمده است. شاید بهتر باشد که در دو روز باقی مانده کویر موتور معرفی بهتری را برای بازدیدکنندگان شیرازی داشته باشد. در غرفه این شرکت موتورسیکلت ها و اسکوترهای برقی وجود دارد که به درد این روزهای کلان شهرهایی چون شیراز می خورد.

اما در پایان می بینیم که برگزارکننده این نمایشگاه همت خوبی را داشته و حداقل توانسته در شرایط نه چندان مساعد اقتصادی و نامشخص بودن تکلیف بسیاری از شرکت های خودرویی، آن ها را در شیراز دور هم جمع کند. با اینکه استقبال از نمایشگاه خودرو شیراز ۹۷ به نسبت سال گذشته کاهش مشهود را تجربه می کند، اما به هر حال می بینیم که مردمان شیراز و مسافران تابستانی همچنان حمایت خود را از صنعت خودرو حفظ می کنند و برای ۶ گروه صنعتی فعال در صنعت حمل و نقل به نمایشگاه می آیند.

گروه مستند اسب بخار
عکس ها و گزارش: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.