درگ عجیب و دیدنی میان پنج خودرو + ویدیو

درگ عجیب و دیدنی میان پنج خودرو + ویدیو
با تجربه ترین و سرگرم کننده ترین راننده مسابقه ای جهان ” تیف نیدل ” ( Tiff Needell ) اکنون با یک رقابت دیدنی به این عرصه بازگشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز شاهد رقابتی عجیب میان سه رقیب همرده هستیم. هیوندای i30N، مگان RS و پژو ۳۰۸ Gti. اما عجله نکنید! دو خودروی عصبانی دیگر نیز در این رقابت حضور دارند! مینی JCW و اشکودا اکتاویا RS سدان. شبکه Lovecars، کانالی جدید در تلویزیون بریتانیا است که شخص تیف فعالیت زیادی در آن دارد. با این حال او تا این لحظه تنها یک فصل از برنامه دنده ۵ را فیلم برداری کرده و به روی آنتن برده است.
این خودروهای آتشین در ولز جنوبی به جان یکدیگر افتادند تا مشخص شود هیجان انگیزترین خودروی اسپرت کم تر از ۳۰٫۰۰۰ یورویی بازار انگلستان در میان آن ها کدام است. تیف به نوبت، پشت فرمان هر یک از خودروها قرار می گرفت و حرکات ترسناک را با آن ها به اجرا می گذاشت تا نشان دهد بهترین نسبت قدرت به وزن در کدام خودرو رعایت شده است. در این زمینه اشکودا اکتاویا RS بدترین امتیاز را به دست آورد. اگرچه باور کردنی نبود که این خودرو در دورهای اصلی سریع تر از مینی ظاهر شد. پیشرانه های عجیب و غریب بهترین گزینه برای مسابقات درگ هستند. اشکودا توانسته است با تیون دوباره پیشرانه ۲٫۰ لیتری اکتاویا، ۲۴۵ اسب بخار قدرت از آن بیرون بکشد. در حالی که گشتاور آن اکنون به ۳۷۰ نیوتن متر رسیده است که این عددی بسیار بالاتر از پژو ۳۰۸ GTi را نشان می دهد.
درگ عجیب و دیدنی میان پنج خودرو + ویدیو
تمام خودروهای دیفرانسیل جلو در زمان عرضه، مجهز به محدود کننده کشش هستند. اگرچه وجود سیستم DSG هم می تواند یک مزیت به حساب آید. در این جا مشخص نیست چه کسی برنده است، اما موضوع هنگامی جالب می شود که ببینیم ۲۳۰ اسب بخار قدرت پیشرانه مینی در مسیر مستقیم برابر محصول بی ادعای ساخت کشور چک ناکام می ماند. آن هم نه یک هاچ بک تند و تیز، بلکه سدانی جمع و جور! یا به عنوان مثال شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که بدانند محصول تند و تیز پژو، از خودروی گران قیمتی همچون مگان RS، سریع تر ظاهر می شود!
اما شاید جالب ترین قسمت ماجرا آن جا باشد که پس از انجام تست توسط سه راننده حاضر، هر سه نفر تمایل داشتند راه برگشت به خانه را با هیوندای i30N رانندگی کنند! چرا که این محصول کره ای ها خودرویی بسیار هیجان انگیز، خوش صدا و ارزان قیمت است. اگرچه در نهایت تیف، مگان RS را بیش تر از تمام خودروها پسندید. گویی این نارنجی جذاب، همچنان حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.