درگ جذاب فورد جی تی و دوج چلنجر دیمون + ویدیو

درگ جذاب فورد جی تی و دوج چلنجر دیمون + ویدیو
بچه های سایت “Dragtimes” با ویدیوی درگی جدید بازگشته اند. به جرئت این را باید از بهترین کلیپ های آن ها دانست. نه به دلیل این که در این رقابت، از یک سو فورد جی تی جدید و از سوی دیگر اعجوبه ای همچون دوج چلنجر دیمون حضور دارند، و نه به این دلیل که هر دو خودرو به رنگ زرد قناری هستند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بلکه هیجان اصلی این رقابت در پایان کلیپ مشخص می شود که ببینیم در نهایت کدام خودرو برنده است. اگر چه توانایی های سرعتی هر دو به طرز عجیبی به یکدیگر نزدیک است، اما ژانر کاربردی این دو خودرو به تمامی با هم متفاوت است.
این یک درگ یک چهارم مایل نیست بلکه مسافت پیموده شده توسط دو خودرو به نیم مایل می رسد. مکان برگزاری این تست، منطقه ای به نام “Wannagofast” در ایالت فلوریدای آمریکا است، مکانی که برای تست های مختلف استفاده می شود. چنان که در روز انجام این تست نیز، خودروهای دیگری در محوطه آن جا دیده می شوند. اما به نظر می آید کارشناسان Dragtimes با تجهیزات کاملی مانند چراغ زمان سنجی و سرعت شمارهای مسابقه ای، در برگزاری این مقایسه بسیار حرفه ای عمل کردند.

هر دو خودروی حاضر در ویدیو، استوک و دست دوم به حساب می آیند و دیمون موجود، قدرتمندترین نوع این خودرو است که ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد. در حقیقت فورد جی تی ۶۴۷ اسب بخاری، به این راحتی ها نمی تواند از پس دیمون برآید، اما دیمون درگ استری است که برای رقابت در درگ یک چهارم مایل طراحی شده است. از سویی، طراحی فورد جی تی آیرودینامیک تر و پویاتر از رقیب عضلانی اش است.
ما برای قضاوت کردن نیاز به تعدادی اسکرین شات از ویدیو داریم، اما به هر حال آن چه از عکس ها به دست نمی آید سرعت دو خودرو است. با این حال بیش ترین سرعت مجاز برای هر دو خودرو در انتهای مسیر نیم مایل، ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت باید باشد.
این دو رقیب در انتهای یک چهارم مایل اصلی، فاصله نزدیک خود با یکدیگر را حفظ کردند زیرا سرعت جی تی و دیمون در این بازه به ترتیب ۲۰۶٫۹ و ۲۰۶٫۲ کیلومتر بر ساعت بوده است. اما به جای صحبت بیش تر، تماشای این ویدیو را به شما پیشنهاد می کنیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.