داستر با مشخصات جدید معرفی شد + ویدیو تست ایمنی

داستر جدید معرفی شد
گروه رنو که زیر مجموعه هایی همچون داچیا را در اختیار دارد، به تازگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸، داستر را با پیشرانه ی جدید معرفی نموده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، داستر که نسل دوم آن با مدل ۲۰۱۸ با نشان داچیا وارد بازار اروپا شده است، حال با موتوری قویتر ظاهر شده و می خواهد چابکتر از گذشته در میان رقبا حضور داشته باشد. گروه رنو چندی پیش داستر را با نشان رنو هم معرفی کرد و گویا قرار است که عرضه ی رسمی رنو داستر نسل جدید با مدل ۲۰۱۹ در بازارهای هدف آسیایی و آفریقایی آغاز شود.
داستر جدید در کنار موتورهای دیزلی، با پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو و ۱٫۶ لیتری بنزینی به بازار معرفی شده بود. حال پیشرانه ی جدید گروه رنو نیسان که توسط دایملر و مرسدس بنز توسعه پیدا کرده است، بر روی داستر نصب شده و می تواند در نسخه های مختلف قدرتی حدود ۱۳۰ اسب بخار و ۱۵۰ اسب بخار را تولید کند. گشتاور بالای پیشرانه ی ۴ سیلندر ۱٫۳ لیتری توربوی جدید که حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ نیوتون متر اعلام می شود، می تواند به قابلیت های حرکتی و شتاب داستر کمک کند. در حال حاضر داستر جدید با جعبه دنده ی ۶ دنده ی دستی قابل خرید است و نسخه دیزل دنده ای و دو دیفرانسیل آن در بازار انگلیس بیش از ۱۵ هزار پوند قیمت دارد.


با نصب موتور جدید بر روی داستر، به احتمال زیاد جعبه دنده های ۶ سرعته ی دو کلاچه رنو نیسان روی این خودرو توسعه پیدا می کند. با توجه به نسخه های قبلی داستر، می توان توقع داشت که نسخه ی ۱٫۳ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخار این خودرو با جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۵ ثانیه ثبت کند.
داچیا داستر جدید بر خلاف نسل قبلی به هیچ وجه خودروی کم امکاناتی نیست. بلکه نسخه های فول آپشن این خودرو به امکاناتی نظیر کروزکنترل، محدودکننده سرعت، استارت دکمه ای، نمایشگر هوشمند با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، شیب سنج، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، سامانه ی کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، کیسه های هوای جلو و جانبی و… مجهز است.

اما با اینکه نسل جدید این خودرو از نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است، اما همچنان اصول یک خودروی اقتصادی مانند نوع طراحی دستگیره ها، رینگ و سقف در آن دیده می شود. در سال ۲۰۱۷ موسسه یورو انکپ تست ایمنی و تصادف داستر جدید را برگزار کرد و در نهایت به آن ۳ ستاره ایمنی داد. با اینکه این سطح از نظر ایمنی در وضعیت حداقلی وجود دارد، اما آمار جزئی این تست تصادف ارتقا نسبی داستر جدید را نسبت به گذشته نشان می دهد.
گزارش تصویری تست تصادف داستر جدید:


آلبوم تصاویر داستر جدید:

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.