خودروی پلیس رهگیری هیبرید فورد معرفی شد

خودروی پلیس رهگیری هیبرید فورد معرفی شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سرانجام از خودروی جدید فورد برای مبارزه با جرم و‌ جنایت پرده برداری شد. این شاسی بلند هیبرید و رهگیر پلیس برای سال ۲۰۲۰ لباس امنیتی جدیدی به تن کرده و به لطف پیشرانه هیبریدش مصرف سوخت پایین تر و آلودگی کم تری را به ارمغان خواهد آورد.

خوب برای بهتر روشن شدن اوضاع باید بگوییم این خودرو در واقع فورد Explorer جدید است. گرچه فورد از گفتن نام این خودرو خودداری می کند، زیرا فورد Explorer جدید هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است. پس اکنون برخی جزییات این خودروی رهگیری را به خیال پردازی های مان می سپاریم اما می دانیم این خودرو خیلی خشن است. نه فقط به این دلیل که رنگ مشکی و آژیر خطر دارد، بلکه به این دلیل که این خودرو به سیستم هشدار محیطی مجهز است که به صورت ۲۷۰ درجه دور تا دور این SUV را رصد می کند و می تواند تحرکات خلاف کاران را ببیند. این خودرو می تواند هنگام وجود خطر، درهای خودرو را قفل کند و شیشه ها را نیز به طور خودکار بالا بکشد تا محیط امن تری را برای پلیس فراهم کند.

در بخش فنی، سیستم خنک کننده این خودرو به روز رسانی شده است، ترمزها به صورت مخصوص تقویت شده اند و چرخ های پلیسی از جنس استیل برای این خودرو در نظر گرفته شده اند. این خودرو می تواند از تصادف هایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت از سمت عقب، جان سالم به در ببرد و از آب به عمق ۱۸ اینچ عبور کند.
خودروی پلیس رهگیری هیبرید فورد معرفی شد
البته بهترین خبر، هیبرید بودن پیشرانه این خودرو است. به گفته کمپانی فورد این موتور ۳.۳ لیتری هیبرید مصرف سوخت ترکیبی ۲۴ مایل به ازای هر گالن سوخت را فراهم می کند. در مقایسه با خودروهای رهگیر کنونی پلیس، کمپانی تخمین می زند سالیانه ۳۵۰۰ تا ۵۷۰۰ دلار صرفه جویی در هزینه های سوخت هر خودرو، رخ دهد. تست های این خودرو در پلیس ایالتی میشیگان و دفتر کلانتری شهر لس آنجلس انجام شده و از نظر شتاب در تمامی تست ها، این خودرو از مدل پیشین سریع تر بوده است.
در کنار این آرایش هیبرید، کمپانی فورد در خودروی رهگیری جدیدش مدل های ۳.۰ لیتری EcoBoost و ۳.۳ لیتری غیر هیبرید و ۶ سیلندر خورجینی را نیز عرضه می کند. البته نسخه ۳.۳ لیتری هیبرید مدل استاندارد خواهد بود. تمامی این پیشرانه ها به جعبه دنده ۱۰ دنده اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک دائمی مجهز خواهند بود.
خودروی پلیس رهگیری هیبرید فورد معرفی شد
برای نسخه شهری این شاسی بلند نیز خیلی منتظر نخواهیم ماند، زیرا به زودی در نهم ژانویه رونمایی خواهد شد‌.

سیاوش مرادی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.