خرید و فروش غیر قانونی سورن پلاس در بازار آزاد + قیمت

ایران خودرو سورن پلاس

در شرایطی که خودروهای به فروش رسیده در بخشنامه های جدید، امکان فروش را به مدت یک سال ندارند، شاهد هستیم که به خاطر عدم فعالیت مناسب دستگاه های نظارتی آگهی خرید و فروش خودروهایی مانند «سورن پلاس» در فضای مجازی منتشر شده و در نمایشگاه های خودرو به صورت قولنامه ای به فردی دیگر واگذار می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، پس از مصوبه تابستان کمیته خودرو و تغییر قوانین ثبت نام خودرو در ایران خودرو و سایپا، عملا امکان خرید و فروش حواله های خودروهای ثبت نامی وجود ندارد و از سویی نمی توان تا پس از یک سال از تحویل، خودرو را به فرد دیگری واگذار کرد. با وجود تمام انتقادها به این مصوبه، شاهد هستیم که در فرایند ثبت نام خودروها این دستورالعمل رعایت می شود و سند خودروها تا یک سال در رهن خودروساز باقی می ماند. از سویی بارها دستگاه های نظارتی اعلام کرده اند که امکان تعویض پلاک و انتقال سند خودروهای در رهن خودروسازان وجود ندارد و در صورتی که این خودروها به صورت قولنامه ای هم واگذار شوند، اقدامی خلاف قوانین رخ داده و با فروشنده و خریدار برخورد شدیدی خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

اما با وجود این قوانین و تمام این صحبت ها که برای کنترل بازار خودرو مطرح شده اند، اما می بینیم که دستگاه های مربوطه در بخش نظارت بسیار مبتدی و غیر کارشناسی برخورد می کنند و حتی برای جلوگیری از خرید و فروش قولنامه ای این دسته از خودروها، آگهی های ثبت شده در وبسایت های رسمی خرید و فروش خودرو را بررسی نمی کنند.

در حال حاضر با توجه به نحوه فروش و آغاز تحویل خودروهای جدیدی چون سورن پلاس و رانا پلاس، مشخص است که سند این محصولات ایران خودرو در رهن شرکت است و امکان خرید و فروش قانونی آن ها وجود ندارد و در صورت فروش سورن پلاس و رانا پلاس به صورت قولنامه، تخلفی مشهود رخ داده است.

در حال حاضر دلالان و سودجویانی که به لطف شانس در قرعه کشی مربوط به خودرویی چون سورن پلاس برنده شده اند، با تحویل این خودرو سعی دارند تا به شکل قولنامه ای این سدان فیس لیفت شده را با قیمتی در محدوده ۲۵۷ تا ۲۶۰ میلیون تومان به فروش برسانند. در این در حالی است که ایران خودرو، سورن پلاس را با قیمتی کمتر از ۱۹۰ میلیون تومان در اختیار برندگان قرعه کشی فروش فوق العاده اخیر قرار داده است.

شایسته است که در شرایط فعلی، دستگاه های مربوطه عملکردی بهتر در زمینه نظارت داشته باشند و حداقل از درج آگهی فروش حواله ها و خودروهایی مانند سورن پلاس، رانا پلاس، کوییک S، ساینا S، شاهین و… که سندشان در رهن خودروساز خواهد بود و امکان انتقال حواله برایشان وجود ندارد، جلوگیری نمایند. از سویی شاید بهتر باشد تا مدیران وبسایت های خرید و فروش خودرو مانند «دیوار»، «باما»، «شیپور» و… نسبت به درج چنین آگهی هایی دقت بیشتری را اتخاذ کنند.

معرفی سورن پلاس تنفس طبیعی ایران خودرو:

این تیپ از سورن فیس لیفت، ساده ترین نسخه سورن پلاس است و قیمت گذاری آن نیز انجام شده است. در این خودرو از پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی EF7 با قدرت ۱۱۳ تا ۱۱۵ اسب بخار استفاده شده و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی این خودرو می رسد. سورن پلاس تنفس طبیعی نسبت به سورن ELX فعلی ۲۱ تفاوت اصلی و فنی دارد. لازم به ذکر است که این ۲۱ تفاوت در نسخه های کامل تر سورن پلاس هم وجود خواهد داشت.

سورن پلاس تنفس طبیعی در بحث امکانات، ویژگی های زیر را دارد:

دو کیسه هوا

ترمز ABS، EBD و BA

فرمان هیدرولیک

غربیلک فرمان جدید (طرح دنا)

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

چراغ روشنایی روز

سنسور پارک سه گانه عقب

تنظیم ارتفاع چراغ از کابین

تودوزی جدید صندلی و رودری

صندلی های جلوی دستی با پشتی برقی

کامپیوتر سفر ارتقا یافته

نمایشگر جدید روی داشبورد

راهنمای لاین

گرافیک جدید کاسه چراغ های جلو و عقب

جلو پنجره جدید

دستگیره های جدید (مشابه دنا)

شیشه های عقب دودی

رینگ آلومینیومی جدید

لاستیک R15 195/60

تزئینات جدید رودری، غربیلک و داشبورد

دسته دنده جدید

تهویه اتوماتیک

اسپویلر روی درب صندوق

دسته سیم های بهبود یافته

نمد سقف با متریال جدید

کروز کنترل

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.