جیپ گلادیاتور یا تویوتا تاکوما؟ کدام قدرتمندتر است؟ + ویدیو

جیپ گلادیاتور یا تویوتا تاکوما

جنگ های تبلیغاتی و شاخ به شاخ شدن های تجاری ایده ای نوین برای ارتقای فروش یک محصول به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ایده ای که از قضا امروز، بسیار خوب هم جواب داده است. به گونه ای که می بینیم حتا شرکت «تسلا» هم برای معرفی سایبر تراک، به عنوان اولین پیکاپ الکتریکی خود، از چنین ترفندی استفاده می کند. بر روی کاغذ و به صورت تئوری، مسابقه یدک کشی می تواند رقابتی عادلانه باشد تا نشان دهد که چه کسی قوی تر است. اما همان طور که قطعاً می دانید، موارد زیادی در نتیجه این رقابت تأثیرگذارند. اندازه تایرها، وزن، قدرت، گشتاور، ضریب دنده ها و بسیاری از موارد دیگر، از جمله این موارد هستند. بنابراین می توان گفت که برگزاری یک رقابت کاملاً منصفانه، حقیقتاً کار دشواری است.
این بار در قالب یک ویدیو شاهد مسابقه طناب کشی بین «تویوتا تاکوما TRD Pro مدل ۲۰۲۰» و «جیپ گلادیاتور رابیکون ۲۰۲۰» هستیم. دو نمونه از کاربردی ترین و آفرودی ترین تراک های حال حاضر بازار که برای به رخ کشیدن قدرت شان به یکدیگر در برابر هم ایستاده اند. در دور اول وضعیت انتقال قدرت در هر دو پیکاپ در حالت ۴H گذاشته شد و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) را نیز در هر دو خودرو خاموش کردند. و استارت! اما هیچ اتفاقی نیافتاد! هر دو خودرو حالت سکون خود را حفظ کردند و حتا چرخ های آن ها هم به گردش درنیامدند. مشخص بود که ادامه این وضعیت برای سیستم انتقال قدرت و جعبه دنده خودروها، ضرر داشت. بنابراین تیم برگزاری مسابقه تصمیم گرفتند انتقال قدرت در پیکاپ ها را به حالت دو چرخ محرک درآورند.
ما نمی توانیم بیش از این چیزی بگوییم، چرا که در آن صورت نتیجه رقابت فاش می شود. اما همان اتفاقی که حدس می زدید رخ داد. بله! چرخ های عقب با سرعت زیاد شروع به چرخیدن کردند، اما باز هم اثری از حرکت خودروها در کار نبود. حال ما از این موضوع چه آموختیم؟ شاید هیچ! اما حداقل دانستیم که یک گلادیاتور به اندازه دو تاکوما خاک را حفر می کند!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.