جیپ رانگلر ۲۰۱۸ تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرد! + ویدیو

جیپ رانگلر 2018 تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرد! + ویدیو
سازمان تست تصادف و ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP)، این ماه به سراغ خودروهای جدیدی رفته است که از میان آن ها می توان به مدل های آئودی Q3، ب ام و X5، هیوندای سانتافه، جگوار I-PACE، پژو ۵۰۸، ولوو S60 و V60 اشاره داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تمام این خودروها موفق به کسب امتیاز کامل یا پنج ستاره ایمنی شدند. اما دو خودروی جدید دیگر هم در این فهرست حضور داشتند که نتیجه تست آن ها تعجب آور بود! جیپ رانگلر و فیات پاندا. بله باور کردنی نیست که هر یک از این دو خودرو در نهایت یک ستاره دریافت کرد! این بدان معناست که آن ها از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال در سال ۲۰۱۸ بی بهره اند.
با وجود جدید بودن هر دو مدل، آن ها نمی توانند از پس قوانین جدید اروپا بر آیند. به عنوان مثال رانگلر در اروپا، تنها با سیستم هشدار دهنده نبستن کمربند ایمنی و محدود کننده الکترونیکی سرعت به فروش می رسد. اگر نگران وجود کیسه هوا هستید، باید بگوییم که این آفرودر آمریکایی در مدل ۲۰۱۸ با کیسه های هوای جلو برای راننده و سرنشین، کیسه هوای کناری و کیسه هوای پرده ای عرضه می شود. اما وضعیت برای پاندا به مراتب بدتر است! این دومین خودرویی است که در آزمون های Euro NCAP امتیاز صفر ستاره را کسب می کند. نخستین خودرو، فیات پونتو بود که در سال ۲۰۱۷ هیچ ستاره ای دریافت نکرد.
جیپ رانگلر 2018 تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرد! + ویدیو
در واقع Euro NCAP هیچ گاه دوست ندارد بپذیرد که یک سوپر مینی شهری نمی تواند به اندازه خودروهای بزرگ تر، از خود مقاومت نشان دهد. در حقیقت سیستم هایی همچون رادار حرکت بین خطوط، دستیار سرعت و ترمز خودکار اضطراری هنوز در بسیاری از خودروهای جهان به عنوان آپشن های لوکس و سفارشی نصب می شوند. دبیر کل سازمان Euro NCAP در متنی که برای ویدیوی تست رانگلر گذاشته است، می گوید: ” این برای خودرویی که در سال ۲۰۱۸ به فروش می رسد، بسیار نا امید کننده است که ترمز اضطراری و رادار تشخیص حرکت بین خطوط ندارد. وقت آن رسیده است تا ما محصولی در خور توجه از گروه فیات – کرایسلر با تجهیزات ایمنی قابل رقابت با دیگر خودروها ببینیم. ”
لازم به ذکر است که عمده خودروهایی که در این سازمان مورد تست و بررسی قرار می گیرند، موفق به دریافت پنج ستاره می شوند. هر چند شاید در تمام بخش ها کامل و بی نقص ظاهر نشوند. به عنوان مثال هیوندای سانتافه به ما نشان داد در خودروهایی که مجهز به آپشن سقف پانورامیک هستند، هنگام واژگونی امکان پاره شدن کیسه هواهای کناری وجود دارد. یا در نمونه ای دیگر،ب ام و X5 نتوانست به خوبی از کیسه های هوای زانویی خود برای محافظت از استخوان پای سرنشینان استفاده کند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.