ثبت فناوری جدید شیشه خودرو توسط تسلا

فناوری شیشه تسلا

تسلا فن آوری جدیدی مربوط به شیشه خودرو را برای کاهش نویز (صدا)، کنترل دما و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی خودرو ثبت کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های اخیر، تسلا تمرکز خود را برای توسعه مواد اولیه ساخت خودرو گذاشته است و این کار را با کمک  تیم طراحی خود و همکاری اسپیس ایکس (SpaceX) انجام می دهد.

همچنین تسلا بر روی فناوری های نوین شیشه های خودرو کار کرده است و در نهایت از “تسلا گلس” در خودروهای “سمی تسلا” و “سایبرتراک” رونمایی کرد. در حال حاضر تسلا بر روی یک فناوری جدید شیشه کار می کند که می خواهد این پتنت را با نام “ساختار شیشه سوراخ دار عایق بندی شده خودرو” به نمایش بگذارد.

تاثیر استفاده از شیشه در طراحی خودرو

برخی از خودروها از مواد جایگزین برای تولید ساختار یا بدنه خودرو استفاده می کنند. به عنوان مثال، وسایل نقلیه ممکن است از شیشه برای ساخت قسمت هایی از خودرو یا سقف خودرو استفاده کنند تا بتوانند فضای دخل کابین را بزرگتر نشان دهند. در بعضی موارد، استفاده از شیشه در ساختار خودرو این امکان را فراهم می کند که خودرو عملکرد مناسبی برای جذب صدا داشته و همچنین عایق بهتری در برابر دما باشد. علاوه بر این استفاده بیشتر از شیشه در طراحی خودرو باعث ایجاد حس باز بودن فضای داخلی خودرو نسبت به فضای خارجی آن می شود.

در برخی از نمونه ها، ساختار شیشه از دو لایه تشکیل می شود. لایه داخلی به صورت حفره دار ساخته می شود و با ایجاد یک فضای خالی به لایه اصلی متصل می شود. حفره ها و فضای خالی بین این دو لایه باعث عایق کاری بهتر خودرو در برابر دما و صدا می شود. شما می توانید در زیر تصویری از پتنت ثبت شده توسط تسلا را ببینید:

فناوری شیشه تسلا

“کریستوفر کانکلین”، مدیر سابق بخش مهندسی تسلا و “جی شین” کارآموز سابق تسلا که در زمینه کاهش نویز کار می کند، هر دو به عنوان مخترع این پتنت معرفی شده اند. به نظر می رسد کاهش صدا (نویز) ویژگی اصلی این ساختار شیشه ای است.

همچنان تسلا ادعا می کند که این ساختار شیشه ای عملکرد خوبی در تنظیم دمای خودرو و کاهش بار سیستم تهویه خودرو دارد. این فناوری به نوبه خود باعث بهتر شدن کارایی خودرو می شود. طبق معمول، تسلا نیز مانند سایر شرکت ها، گاهی در جستجوی حق ثبت پتنت در مورد فناوری هایی است که هرگز در تولید خودرو استفاده نمی شوند!

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.