تصاویر جاسوسی جدید از نخستین شاسی بلند جنسیس

جنسیس gv80
چیزی به رونمایی رسمی «جنسیس GV80» نمانده است؛ نخستین شاسی بلند این برند لوکس. دو سال از زمان رونمایی نسخه کانسپت سلول سوختی GV80 می گذرد.
اگرچه بعید است که نمونه سلول سوختی به سبد پیشرانه های مدل تولید انبوه راه پیدا کند، اما بی شک می توان پیش بینی کرد که طراحی نسخه نهایی، شباهت زیادی به مدل مفهومی دارد. تصاویر جاسوسی جدیدی که از GV80 منتشر شده اند، چیزی بیش از یک کراس اوور نسبتاً بزرگ پوشانده شده با برچسب های استتاری نیستند. با این حال و با وجود همین استتار قوی، اکنون یک دید کلی خوب نسبت به نخستین کراس اوور جنسیس داریم.
افزون بر پوشاندن بدنه، حتا بر روی قطعات کرومی خودرو هم می توان برچسب های مخفی کننده را مشاهده کرد. آن طور که به نظر می رسد، نسخه تولیدی GV80، فاصله آن چنانی با نمونه کانسپت رونمایی شده در سال ۲۰۱۷ ندارد! همچنان می توان جلوپنجره ای بلند و پهن از جنس استیل را مشاهده کرد که در بالای آن هم، کاپوت کشیده خودرو به چشم می خورد. شیشه جلو شیب به نسبت زیادی دارد و در نمای کناری هم، یک خط برجسته دیده می شود که از چراغ جلو تا امتداد چراغ عقب، کشیده شده است. نمای عقب، اندکی متفاوت تر از دیگر نماها با مدل کانسپت است. اما همان سبک چراغ های افقی لوکس را می توان بار دیگر در این خودرو مشاهده کرد.
جنسیس gv80
جنسیس GV80 برای شروع، پیشرانه های بنزینی ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر را پیشِ رو دارد. برای دوست داران دیزل هم، موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر درنظر گرفته شده است. بنا به گزارش های جدیدی که به دست رسانه ها رسیده، قدرت تولیدی این شاسی بلند لوکس با پیشرانه های مختلف، در بازه ۲۸۰ تا ۳۸۰ اسب بخار تخمین زده می شود. همان طور که انتظار می رود، نسخه دیزل، بیش ترین گشتاور را در میان مدل های مختلف این خودرو تولید می کند. اگرچه احتمال عرضه آن در بازارهایی همچون ایالات متحده آمریکا، بسیار ضعیف است. اما در گزارشی دیگر، به طور متناقضی اعلام شده است که GV80 با رنج پیشرانه های ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر، تویین توربو ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر و ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر عرضه خواهد شد. همان رنج موتورهای جنسیس G80 که اکنون در نسخه کراس اوور هم تکرار شده است. همچنین اعلام شده است که GV80 با جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک دو کلاچه جدیدی به بازار می آید.
جنسیس gv80
جنسیس به آرامی مشغول تکمیل نمونه کارها و محصولات خود در دنیای خودروهای لوکس است. زمانی که استقلال این برند از «هیوندای» اعلام شد، جنسیس تنها صاحب یک سدان بود. اما از آن زمان تاکنون، ۲ محصول دیگر به سبد فروش خود اضافه کرده است. این شروعی تحسین برانگیز برای یک برند لوکس تازه کار است. درحال حاضر هم که عمده خریداران خودرو به دنبال انتخاب سدان ها نیستند و رؤیای شاسی بلندسواری را در سر دارند، چه چیزی بهتر از GV80 برای جنسیس!

مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.