تجسمی تازه از سوپر اسپرت جدید مازراتی

تجسمی تازه از سوپر اسپرت جدید مازراتی
بازگشت «مازراتی» به عرصه رقابت، با دو مدل «لوانته» و «گیبلی» رقم خورد. اما در سال ۲۰۲۱، نقطه عطف دیگری برای این برند در راه است. یک SUV کامپکت که رسانه ها از آن به عنوان «بچه لوانته» یاد می کنند. اما افزون بر این خودرو، مازراتی به دنبال عرضه ابَرخودروی جدیدی هم هست. خودرویی که می تواند ذات اسپرت این برند ایتالیایی را پس از سال ها زنده کند. «مازراتی آلفییری» (که نام آن هنوز به طور رسمی تأیید نشده است)، در نمایشگاه ژنو سال آینده رونمایی می شود. نمایشگاهی که از تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۰ برپا خواهد شد.
خط تولید گرن توریسمو و گرن کابریو در مودنا، برای تولید این کوپه جدید تا پایان سال، آماده می شود. تا این لحظه، کمپانی ایتالیایی مازراتی، اطلاعات زیادی از این پروژه منتشر نکرده است. اما گرافیست های صنعتی با نگاهی اجمالی به زبان طراحی مازراتی و ویژگی های محصول جدید، رندر تازه ای از آلفییری خلق کرده اند که از مفهومی ۲۰۱۴ مازراتی الهام گرفته شده است. درحقیقت آن ها موفق شدند به نمونه مفهومی، حیات و زندگانی بخشند. حتا اگر این اتفاق در صفحه کامپیوتر رخ داده باشد!
مبنای رندرهای طراحی شده، مفهومی جذاب مازراتی آلفییری است. با این تفاوت که برخی از استانداردهای مدل تولیدی در طرح اولیه این مفهومی گنجانده شده اند تا رندرهای نام برده، به وجود آیند. گرافیست ها، با رینگ های مدل مفهومی که به تزیینات آبی رنگ مزین بودند، خداحافظی کرده اند. درعوض از رینگ هایی با طرح متداول تر استفاده شده است که از طرح پنج شاخه دوبل برخوردارند. همچنین آینه های کناری نیز نسبت به نمونه مفهومی، بزرگ تر شده اند. نسخه تولیدی آلفییری، احتمالاً در نمای کناری نیز طراحی متفاوتی با نمونه مفهومی دارد. پایین درِ خودرو، خطوط رایج تری به چشم می خورند. چراغ های جلو نیز با یک نمونه تمام LED که طراحی واقع بینانه تری دارند، جایگزین شده اند. اما در طراحی خطوط کاپوت، کم تر تغییری می توان احساس کرد.
آلفییری در سال ۲۰۲۰ که معرفی می شود، می تواند نام دیگری هم داشته باشد. نسخه کانورتیبل هم ۱ سال پس از مدل کوپه، به بازار می آید. این خودرو کلید بازگشت مازراتی به مودنا است. مودنا قرار است همچنان به عنوان مرکز فرماندهی این برند ایتالیایی، باقی بماند. مرکز تولید «تورین» هم به مونتاژ مدل های الکتریکی و هیبریدی، گیبلی، گرن توریسمو جدید و گرن کابریو جدید اختصاص می یابد. اگرچه حتا احتمال تولید نسخه بدون آلایندگی از آلفییری نیز پیش بینی شده است. به خصوص که در سال های اخیر، اکثر خودروسازان مطرح جهان به سمت الکتریکی شدن گام برداشته اند و از سویی، همین چند وقت پیش بود که مازراتی در اطلاعیه ای، از تجهیز مرکز مودنا برای تولید مدل های تمام برقی خبر داد. درخصوص پیشرانه بنزینی آلفییری، شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد. چون باید درنظر داشت که فراری هم تنها تا سال ۲۰۲۲، پیشرانه های ۶ سیلندر و ۸ سیلندر خود را به مازراتی می دهد!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.