بررسی نیسان جوک ۱۱ میلیاردی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت!

نیسان جوک R

از چند سال قبل تاکنون، تیم “RML” با همکاری «نیسان» پروژه ساخت کراس اوور «جوک» با پیشرانه GT-R را آغاز کردند. اکنون یکی از تنها پنج نمونه تولیدشده از این خودرو به حراج گذاشته شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نکته جالب این که خودروی مورد بحث به صورت رسمی جزء پنج نمونه تولیدشده توسط گروه RML و نیسان به شمار نمی رود. بدنه و پیشرانه خودرو، که تحت حمایت RML تولید شده، توسط تیونر “Severn Valley Motorsport” مونتاژ نهایی شده است.

نیسان جوک R

 این خودرو، که دارای کد SVM Juke-R700 است، از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربوی نیسان جی تی آر بهره می برد. این پیشرانه تقویت شده از انژکتورهای ۱۰۵۰ سی سی، سیستم ورودی هوای جدید و سیستم اگزوز قدرتی بهره می برد. در نتیجه این تغییرات، قدرت خودرو به بیش از ۷۰۰ اسب بخار رسیده است.

نیسان جوک R

این درحالی است که نیسان جوک در حالت عادی کم تر از ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. یک کلاچ تویین پلیت نیز برای تحمل قدرت پیشرانه درنظر گرفته شده است. تغییرات فنی دیگری نظیر به روزرسانی سیستم تعلیق و ترمزها روی خودرو صورت گرفته است. در سیستم تعلیق از کویل اوورهای سه حالته نیترون استفاده شده و در سیستم ترمز دیسک های SVM و کلیپرهای نیسان جی تی آر جای گرفته اند.

نیسان جوک R

همچنین رینگ های ۲۰ اینچی نیسان جی تی آر نیز زیر خودرو قرار گرفته و در لاستیک های بریجستون با ابعاد ۴۰/۲۲۵ در جلو و ۳۵/۲۸۵ در عقب نصب شده است. در قسمت کابین خودرو نیز از تمامی قطعات نیسان GT-R استفاده شده و یک رول کیج کامل در اتاق خودرو قرار گرفته است.

نیسان جوک R

با کارکرد تنها ۲۰ کیلومتر، قیمت درنظر گرفته شده برای نیسان SVM Juke-R700 مبلغی نزدیک به ۷۰۵ هزار دلار است! با فرض قیمت دلار ۱۶۵۰۰ تومان، قیمت این خودرو به بیش از ۱۱ میلیارد تومان می رسد. با قیمت پیشنهادی برای این خودرو، می توان سوپراسپرت هایی نظیر لامبورگینی اونتادور SVJ را خریداری کرد. نیسان جوک تقویت شده قبلاً توانسته بود بوگاتی ویرون را در رقابت درگ شکست دهد. در ویدیوی زیر شاهد رقابت نیسان جوک با بوگاتی ویرون و فراری ۵۹۹ GTO خواهید بود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.