بررسی خودرو تویوتا یاریس  مدل ۲۰۱۵

تویوتا یاریس
تویوتا یکی از معتبرترین برندهای خودروی جهان است و با تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال، بزرگترین کمپانی خودروساز جهان به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا یاریس  نیز یکی از محصولات جذاب این کمپانی است که به بازارجهانی خودروعرضه شد. علاوه بر ظاهر جذاب، امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو نیز نسبت به نسل پیشین افزایش پیدا کرده است.

نمای ظاهری

یاریس یک خودروهاچبک ۴در، ۵ نفره است.  با اصلاحات صورت گرفته دریاریس، ظاهرخودرو به روز تر شده است. چراغ ها و سپر تغییرشکل یافته و  آینه های جانبی برقی و همرنگ بدنه و رینگ های ۱۵ اینچی و زه کرومی روی درب صندوق عقب، این خودرو را تاثیرگذارترکرده است.

نمای داخل کابین

طراحان تویوتا از مواد اولیه با کیفیتی برای طراحی داخلی یاریس استفاده کرده اند. صندلی ها راحت و فضای بین آنها مناسب است. روکش صندلی ها به گونه ای طراحی شده است  که هنگام عبور از پیچ تند، سرنشین در جای خود نگه داشته شود. صندلی های عقب برای نشستن دو نفر فرد بالغ مناسب است  و صندلی راننده قابلیت تنظیم شدن عمودی را دارد. فضای پاها در بین صندلی‌ها کافی است وپاها خسته نمی شوند. یک صفحه نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز به سیستم راهبری بر روی داشبورد قرار گرفته است. سیستم صوتی این خودرو  همراه با ۶ بلندگو و قابلیت پخش CD و mp۳ و ورودی usb و AUX توسط کنترلی که بر روی غربیلک فرمان قرار گرفته تنظیم می شود. فضای بار یاریس دررده خودروهای این کلاس گنجایش مناسبی دارد که با تا شدن صندلی‌های عقب این فضا افزایش می یابد.

مشخصات فنی

خودرو تویوتا یاریس یک موتور ۱.۵ لیتری، ۴ سیلندر ، ۱۶ سوپاپ دارد که ۱۰۶ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را در ۴۲۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه با دونوع گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ویا ۵ دنده دستی همراه است. به لطف تقویت سیستم تعلیق  نوسانات بدنه این خودرو به خوبی کنترل می شود. حجم باک این خودرو ۴۲ لیتر است و مصرف سوخت این خودرو طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا،  با گیربکس دستی در داخل شهر ۷.۸۴ لیتر و در بزرگراه ۶.۳۶ لیتر و با گیربکس اتوماتیک در شهر ۷.۸۴ لیتر و در بزرگراه ۶.۵۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا صد یاریس حدود ۱۱ ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

از تجهیزات دیگر این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر،  برف پاک کن تناوبی، شیشه برقی با محافظ ،  ریموت کنترل، چراغ مه شکن جلو، جعبه کنسول عقب و گرمکن شیشه عقب اشاره کرد.

تویوتا یاریس با سواری و هندلینگ مناسب و فضای خوب کابین و با توجه به قیمت آن ، خودرویی خوب و مناسب به شمار می رود. شرکت تویوتا معمولاً ضمانتنامه های خوبی به محصولاتش اعطا می‌کند اما وجود آپشن ها و امکانات جذاب، مشتری بیشتری را به خود جذب می کند. در این رده هم خریداران چیزی فراتر از مدل های معمولی را خواستارند.

برای خرید و فروش خودرو تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۵ می توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگترین مرجع درج آگهی رایگان است مراجعه نمایید.

منبع : ویرلن

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.