با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۶ آپشن به تلیسمان خود اضافه کنید

با یک میلیون و 500 هزار تومان 6 آپشن به تلیسمان خود اضافه کنید
رنو تلیسمان خودرویی است که از اواخر سال ۱۳۹۵ توسط نگین خودرو وارد جاده های کشور شد و توانست در دوره ی مجاز بودن واردات خودرو، به عنوان پرفروش ترین خودرو میان رقبا شناخته شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نگین خودرو در ابتدا تلیسمان را در دو تیپ عرضه کرد و در اصل اکثر مشتریان ایرانی تنها تیپ فول آپشن E3 آن را می شناسند. رنو تلیسمان با تیراژی کمتر از ۱۰۰ دستگاه در نسخه ی E2 وارد شده است. برخی نمونه های E2 تلیسمان دارای سقف پانارومیک هستند و برخی دیگر سقف فلزی دارند. از نظر قوای محرکه تفاوتی میان تلیسمان E2 و E3 وجود ندارد. اما نمونه های E2 فاقد تریم داخلی تمام چرم، ماساژور صندلی های جلو، نمایشگر عمودی، صندلی های برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، سیستم پارک اتوماتیک، چراغ های LED، رینگ ۱۸ اینچی تراش خورده، استارت دکمه ای و برخی جزئیات دیگر هستند و نسخه های ۲۰۱۷ آن با کارکردهای مختلف در صورت سلامت کامل فنی و بدنه قیمتی حدود ۳۳۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان را دارند.
اما اکثر رنو تلیسمان های وارد شده به کشور از نوع E3 هستند. لازم به ذکر است که رنو تلیسمان بازار ایران در منطقه ی خاورمیانه به عنوان کاملترین نسخه از این سدان نیمه لوکس فرانسوی به حساب می آید. اما تلیسمان های E3 هم در اصل در دو تیپ آپشنی عرضه شده اند که هنوز بسیاری از مشتریان حاضر در بازار خودرو از آن اطلاع ندارند. شرکت نگین خودرو با توجه به استقبال بازار، بعد از عرضه ی چند هزار دستگاه رنو تلیسمان، از تابستان ۱۳۹۶ نسخه ی کاملتری از نمونه ی E3 را به بازار عرضه کرد که در اصل به آپشن نور بالای اتوماتیک مجهز شده بود. این آپشن با قطعه ی گران قیمتی همراه شده بود که می شد در همان زمان هم امکانات بیشتری را بر روی تلیسمان سفارش گذاری کرد. اما به هر دلیل، نگین خودرو و رنوی فرانسه حضور این دسته از امکانات را برای بازار ایران منطقی نمی دانستند. رنو تلیسمان های E3 جدید به دوربینی پشت آینه مجهز شده بود که در اصل نقش رادار و اسکنر جاده را ایفا می کرد و در حال حاضر تنها نور بالای اتوماتیک را به نمونه های استاندارد این خودرو اضافه کرده است.
با یک میلیون و 500 هزار تومان 6 آپشن به تلیسمان خود اضافه کنید
اما امروز در بازار افتر مارکت و برخی نمایندگی ها، با ارائه ی نرم افزارهای پشتیبان این دوربین و قطعات عملگر جزئی، امکانات جدید را برای تلیسمان E3 فراهم می کنند. نصب و فعال سازی این امکانات بیشتر هزینه ای حدود ۶۵۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای مشتریان دارد. پرداخت این هزینه می تواند رادار خطی و تابلوخوان را به صورت استاندارد به رنو تلیسمان E3 اضافه کند. همچنین با هزینه ی اعلام شده می توان قابلیت اتصال مستقیم تلفن های همراه اندروید را برای این خودروی فرانسوی فعال نمود و صفحه ی سنسورهای پارک را هم در کنار حضور آن در نمایشگر عمودی نیز به داخل صفحه آمپرها نیز آورد. از سویی با نرم افزارها و سخت افزارهای جزئی می توان امکاناتی چون تشخیص خواب آلودگی راننده و یونیزه سازی هوای کابین را به تلیسمان E3 اضافه نمود.
اگر ویدیوی تست و بررسی اسب بخار برای رنو تلیسمان در فرانسه را به یاد آورید، دوربین پشت آینه ی این خودرو می تواند قابلیت هایی چون کروزکنترل هوشمند و ترمز اضطراری را برای این خودرو فراهم کند. اما با توجه به اینکه اضافه کردن و فعال نمودن چنین امکاناتی بر روی تلیسمان های ایرانی مستلزم تغییرات اساسی است، فعلا امکان چنین اقداماتی در کشور وجود ندارد.
توجه داشته باشید که برخی آپشن فروشان امکاناتی نظیر شارژر بی سیم، ضربه گیر کمک فنر و برخی امکانات متفرقه ی دیگر را برای رنو تلیسمان معرفی می کنند. اما باید گفت که هیچ کدام از این امکانات توسط کمپانی رنو تایید نشده و در اصل به جز دستکاری در مهندسی و اختلال سامانه های مختلف خودرو، محاسن خاصی را به مالک خودرو اعطا نمی کند. کمپانی رنو فرانسه برخی لوازم و امکانات جانبی را به صورت رسمی برای تلیسمان معرفی کرده که می توان آن را در وبسایت رسمی کمپانی مشاهده نمود. امکاناتی نظیر ثبت تصویری وقایع، دوربین های تقاطع و… از جمله ی این امکانات رسمی برای این خودرو به حساب می آیند.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.