با لینکلن آویاتور پلاگین هیبرید آشنا شوید

لینکلن آویاتور پلاگین هیبرید
نسخه اکونومیک «لینکلن آویاتور گرند تورینگ»، سرانجام برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد. همان طور که انتظار می رفت، اعداد و ارقام فنی این مدل، در مقایسه با مدل های استاندارد آویاتور، به مراتب بهینه شده است.
شاید مهم ترین ویژگی این نسخه، نرخ مسافت قابل پیمایش با یک واحد سوخت (EPA) آن باشد که در سیکل ترکیبی، ۲۳ مایل بر گالن اعلام شده است. برای مقایسه، بد نیست بدانید که نسخه استاندارد آویاتور با سیستم چهار چرخ محرک و موتور V6 تویین توربو، نرخ EPA ترکیبی ۲۰ مایل بر گالن را برای خود به ثبت رسانده است. البته وضعیت مدل دیفرانسیل عقب اندکی بهتر است و EPA ترکیبی آن، در محدوده ۲۱ مایل بر گالن اندازه گیری شده است.
لینکلن آویاتور پلاگین هیبرید
در نظر داشته باشید که این اعداد ربطی به رابط کاربری الکترونیکی آویاتور ندارند. با استفاده از برد الکتریکی، نرخ MGFe برای این خودرو، ۲۱ مایل در نظر گرفته شده است که قطعاً از نرخ ۱۸ مایلی مشابه که خود لینکلن می گوید، بهتر است. این موفقیتی چشمگیر برای سگمنت رقابتی SUVهای PHEV است. البته این نرخ هنوز برای میانگین روزانه ۳۰ مایل در آمریکا، کافی به نظر نمی رسد. اما همچنان بسیاری از سفرها را جواب می دهد و نیاز به مراجعه های متعدد به پمپ بنزین را کاهش می دهد.
این SUV لوکس به اندازه کافی قدرتمند است. پیشرانه اکو بوست V6 و موتور الکتریکی در ترکیب با یکدیگر، ۴۹۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. این SUV برازنده، وزنی نزدیک به ۳ تن دارد، اما همچنان می تواند شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۵٫۵ ثانیه پر کند. چنین شتابی برای هر وسیله نقلیه ای که توانایی حمل بیش از دو نفر را داشته باشد، وسوسه انگیز است.
لینکلن آویاتور پلاگین هیبرید
آویاتور پلاگین هیبرید، ترکیبی مناسب از پرفورمنس، لوکس بودن و قیمت را ارائه می دهد. قیمت گذاری آویاتور گرند تورینگ از ۶۸٫۸۰۰ دلار آغاز می شود و در صورت نصب تمام آپشن ها، از ۹۱٫۰۰۰ دلار هم تجاوز می کند. با پرداخت ۱۰٫۰۰۰ دلار بیش تر، می توانید به سراغ مرسدس بنز AMG GLE 63 هم بروید که ظرفیت حمل هفت سرنشین را دارد، اما قطعاً مصرف سوخت بیش تر و هزینه های نگهداری بالاتری را در بر می گیرد.


سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.