با ارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان کدامند؟

تسلا با ارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا، با دارا بودن ارزش بازار ۱۸۴میلیارد دلاری، جایگاه تویوتا را به عنوان با ارزش‌ترین خودروسازی جهان از آن خود کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از اقتصاد آنلاین، پس از اینکه تسلا به عنوان با ارزش‌ترین خودروسازی در ایالات متحده شناخته شد، در هفته‌گذشته این شرکت با پیشی گرفتن از تویوتا، باارزش‌ترین خودروساز جهان نیز معرفی شد.

پس از بازگشت کوتاه‌مدت تویوتا به جایگاه نخست، تسلا در هفته گذشته باز هم در صدر جدول قرار گرفت و ارزش بازار آن در روز چهارشنبه با ۱۸۴میلیارد دلار بسته شد که ۴٫۳میلیارد دلار بیشتر از تویوتا بود.

گفتنی است که در طول ۱۲ماه گذشته، قیمت سهام تسلا حدود ۳۵۰درصد صعود را تجربه کرد و به ارزش هفت برابری درآمد خود در سال ۲۰۱۹ رسید.

از طرفی ارزش تویوتا در حال حاضر حدود ۰٫۶برابر درآمد سالانه خود است و به همین دلیل مردم تسلا را بسیار گران‌قیمت می‌پندارند.

نگاهی به ارقام تحویل/فروش، ظاهرا چنین ادعاهایی را پشتیبانی می‌کند. در حالی که پیشرو بازار خودروهای الکتریکی در ۱۲ماه منتهی به ۳۱مارس کمتر از ۴۰۰هزار دستگاه خودرو تحویل داد، تویوتا در همین بازه زمانی نزدیک به ۱۰٫۵میلیون خودرو به فروش رساند که تقریبا ده برابر مجموع خودروهایی بود که تسلا تا کنون فروخته است.

در حالی که ارزش‌گذاری تسلا قطعا جاه‌طلبانه است، سرمایه‌گذاران معتقدند که این مجموعه به عنوان یک شرکت خودروسازی ارزش ندارد، بلکه یک شرکت فناوری بوده که به ساخت خودرو نیز روی آورده است.

نگاهی به اپل، مادر همه شرکت‌های فناوری، برای مقایسه دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهد. اپل با ارزش بازار ۱٫۵۲تریلیون دلار، بیش از ۹برابر درآمد خود در ۱۲ماه گذشته ارزش دارد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب ببا ارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان را مشاهده می‌کنید

نمودار با ارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.