ایمن ترین سدان های لوکس ۲۰۱۹ را بشناسید

ایمن ترین سدان های لوکس
از قدیم خودروهای سدان، لوکس ترین خودروهای قابل خریداری در بازار بودند. آن ها نه تنها از اتاق محکم تر و مهندسی پیشرفته تری برخوردارند، بلکه به انواع و اقسام سامانه های ایمنی و پیشگیری از تصادف هم مجهز شده اند.
اما در میان همین خودروهای لوکس هم، گاه برخی از آن ها نسبت به دیگر برندها، ایمنی بالاتری ارائه می دهند. مؤسسه صنعتی پشتیبانی بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS)، ۱۱ مدل خودرو را به عنوان ایمن ترین خودروهای لوکس قابل خریداری در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. در میان فهرست این خودروها، برای نخستین بار است که نام یک خودروی الکتریکی هم دیده می‌شود! تسلا مدل ۳٫ این ۱۱ خودرو برای قرار گرفتن در این فهرست، باید نمره “Good” را در تمام تست های ایمنی IIHS دریافت کرده باشند. این تست ها شامل برخورد از جلو و کنار و حفظ جان راننده و سرنشین می شود. در دنیای واقعی، IIHS می گوید راننده خودرویی که نمره Good را دریافت کرده است، ۷۰ درصد شانس بیش تری برای زنده ماندن در تصادف از کنار دارد.
آئودی A6
آئودی A6
همچون تمام ۱۰ خودروی لوکس دیگری که در این فهرست جای دارند، سدان متوسط آئودی نیز موفق به دریافت نمره Good شده است. A6 شاید بخش زیادی از ایمنی بالای خود را مدیون تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در چراغ های جلویی اش باشد. چراغ هایی که به پروژکتور های LED و سیستم نوربالای اتوماتیک مجهز شده اند. درواقع این سیستم باتوجه به موقعیت دیگر خودروهای مقابل شما، نور لامپ ها را از سو پایین به سو بالا تغییر حالت می دهد. چراغ های تمام LED در A6 پریمیوم پلاس و تریم پرستیژ نصب می شوند. سیستم ترمز اضطراری و پیشگیری از برخورد آئودی نیز عملکرد قابل قبولی در مقایسه با دیگر خودروها از خود به نمایش می گذارد.
ب ام و سری 3
ب ام و سری ۳
سری ۳ از آن سدان های پرطرف دار و دوست داشتنی ای است که اتفاقاً در نسل جدیدش، با انبوهی از سیستم های ایمنی به دست مشتریان می رسد. از جمله می توان به چراغ های LED در جلو اشاره کرد که خود را با شدت نور محیط، تطبیق می دهند و به نور بالای اتوماتیک هم مجهز شده اند. این سیستم در ۳۳۰i و ۳۳۰i xDrive در دسترس خریداران قرار دارد. سری ۳ با دو سیستم نورپردازی دیگر برای لامپ های جلو هم عرضه می شود، سیستم LED پیشرفته و سیستم نورپردازی استاندارد با تنظیمات ضعیف تر. سیستم ترمز خودکار حرفه ای نیز به عنوان آپشنی برتر بر روی سری ۳ قابل ارائه است.
ب ام و سری 5
ب ام و سری ۵
همچون خواهر کوچکش، سری ۵ نیز لذت رانندگی بالایی ارائه می دهد و با ویژگی های ایمنی قابل توجه ای به تولید می رسد. این خودرو امتیاز تاپ ایمنی را با برخورداری از پروژکتورهای LED در جلو دریافت کرده است. این پروژکتورها بخشی از پکیج نورپردازی مدل های ۵۳۰ و ۵۴۰i و ۵۴۰xi هستند. چراغ های نصب شده در این خودروها به سیستم تطبیق پذیری خودکار و نوربالای اتوماتیک مجهز شده اند. لامپ های LED نصب شده در این خودرو، نمره متوسطی از نظر عملکردی دریافت کرده اند. سیستم های پیشگیری از برخورد و ترمز اتوماتیک نیز در بیش تر تیپ های ۵۳۰ وجود دارند.
جنسیس G70
جنسیس G70
سدان لوکس کامپکت جنسیس، اسلحه پیشرفته کره ای ها برای مقابله با سری ۳ است. شاید جالب باشد بدانید که سیستم نورپردازی تطبیقی این خودرو، یکی از بالاترین نمره ها در تست های مؤسسه IIHS دریافت کرده است! نمره تاپ ایمنی برای G70 با داشتن پروژکتور های LED، منطقی به نظر می رسد. هر دو سیستم نورپردازی تطبیقی و نوربالای اتوماتیک به عنوان آپشنی استاندارد در تریم های پرستیژ، داینامیک و اسپرت با پیشرانه های ۲٫۰ و ۳٫۳ لیتری عرضه می شوند. تمام مدل های ذکر شده از جعبه دنده اتوماتیک برخوردارند. یک سیستم نورپردازی دیگر هم وجود دارد که از تطبیق پذیری اتوماتیک بی بهره است و بر روی مدل های ۲٫۰ لیتری با جعبه دنده دستی ارائه می شود. سیستم های پیشگیری از برخورد و ترمز اضطراری جنسیس نیز رتبه بالایی در تست های انجام شده به دست آورده اند.
جنسیس G80
جنسیس G80
سدان لوکس متوسط جنسیس، خودرویی جذاب در بیرون و درون کابین است. G80 امتیاز بالایی در بخش امنیت سرنشین کسب کرده است. اما به مجموعه ای از چراغ های پیشرفته برای دریافت مقام تاپ مارک از IIHS نیاز دارد. چراغ های تطبیق شونده و مجهز به نوربالای اتوماتیک. سیستمی که در مدل های ۳٫۳ لیتری توربوشارژ اسپرت وجود دارد و در نسخه های ۳٫۸ لیتری و ۵٫۰ لیتری نیز تحت عنوان پکیج Ultimate (نهایی) ارائه می گردد. سیستم چراغ های جلو موجود در نسخه ۳٫۸ لیتری استاندارد و پریمیوم، قابل قبول به نظر می آید. سیستم ترمز اضطراری وابسته به پکیج خودران G80 نیز امتیاز بالایی در بررسی های ایمنی به خود اختصاص داده است.
جنسیس G90
جنسیس G90
شگفت انگیز است که ۳ مدل از محصولات زیرشاخه لوکس هیوندای، موفق به ورود به فهرست ایمن ترین لوکس های ۲۰۱۹ شده اند. سدان بزرگ و شایسته G90، امتیاز تاپ مارک ایمنی را از IIHS دریافت کرد. سیستم نورپردازی استاندارد این خودرو، عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می دهد. دو پروژکتور LED در جلو که هر دو از سیستم هوشمند تطبیق پذیری برخوردارند، به طور خودکار برای جلوگیری از آزار چشمان راننده های مقابل، اقدام به خاموش کردن نوربالا می کنند. سیستم ترمز اضطراری استاندارد G90 نیز بالاترین امتیاز را از نظر عملکردی به خود اختصاص داده است.
لکسوس ES350
لکسوس ES350
خودروی مردمی و محبوب ES350، سدانی لوکس و میان رده است که بالاترین امتیازها را از مؤسسه IIHS گرفته است. در چراغ های جلوی این خودرو، از سه لنز LED درشت استفاده شده است که این سیستم نورپردازی در نسخه های ۳۵۰، ۳۵۰ F Sport و ۳۰۰h قابل سفارش است. همچنین این چراغ ها به نوربالای اتوماتیک و سیستم تطبیقی مجهز شده اند و عملکردی قابل قبول در مقایسه با دیگر رقبا از خود نشان داده اند. سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده به کار رفته در ES350، به طور استاندارد در هر سه تریم یاد شده وجود دارد.
لینکلن کانتیننتال
لینکلن کانتیننتال
کانتیننتال بزرگ تمایل دارد که تمام رقبای اروپایی خود را از میدان به در کند. این خودرو در بخش ایمنی به نوبه خود سعی می کند بهترین ها را ارائه دهد. سیستم نورپردازی LED با دستیار نوربالای اتوماتیک، برای مالکان کانتیننتال پیش بینی شده است. این سیستم در تریم Reserve عرضه می شود. در نسخه Black Label نیز می توان آن را سفارش داد. اما پروژکتورهای استاندارد HID، در عمل ضعیف ظاهر می شوند. سیستم های پیشگیری از تصادف و دستیار ترمز خودکار نیز به طور استاندارد در بیش تر تریم های پرچم دار لینکلن وجود دارند.
مرسدس بنز کلاس C
مرسدس بنز کلاس C
C کلاس خودرویی ایمن و خوش استایل است. این خودرو از تاپ مارک های IIHS است و با چراغ های LED بازتاب دهنده سفارشی عرضه می شود. سیستم نوربالای اتوماتیک نیز به عنوان بخشی از پکیج دستیار نورپردازی خودرو، درنظر گرفته شده است. البته که چراغ های LED استاندارد موجود در کلاس C، عملکردی متوسط و به نسبت قابل قبول از خود به جا می گذارند. سیستم های ترمز اضطراری فعال استاندارد و دستیار ترمز سفارشی هم رضایت مالکان را به دنبال داشته اند.
مرسدس بنز کلاس E
مرسدس بنز کلاس E
سدان متوسط خوش قیافه و با ظرافت مرسدس، به راستی که واجد شرایط دریافت امتیاز تاپ مارک از IIHS است. با وجود پروژکتور های LED سفارشی نصب شده در چراغ های جلو که در تریم های پریمیوم II و پریمیوم III ارائه می گردند، باید هم انتظار دریافت چنین نمره ای را داشت. چراغ های جلوی استاندارد این خودرو، عملکرد راضی کننده ای دارند و سیستم پیشگیری از برخورد هم در کلاس E، به خوبی از ایجاد تصادف اجتناب می کند.
تسلا مدل 3
تسلا مدل ۳
تسلا مدل ۳ یکی از تنها ۲ خودروی الکتریکی دریافت کننده تاپ مارک ایمنی IIHS است (خودروی دوم، آئودی eTron است که در دسته کراس اوورها جای دارد). خلاف دیگر خودروهای این فهرست، تسلا مدل ۳ در نسخه های پایه هم به طور استاندارد با سیستم نورپردازی پیشرفته عرضه می شود. این یک سیستم LED بازتاب دهنده است که از نوربالای خودکار هم بهره می برد. سیستم ترمز اضطراری تسلا امتیازی درخشان از سوی IIHS دریافت کرده است. سیستم بحث برانگیز اتو پایلوت (خودران) تسلا نیز به صورت استاندارد بر روی مدل ۳ ارائه می گردد. سیستم های دیگری همچون سیستم تشخیص بالا رفتن یا پایین آمدن از شیب و سیستم تعویض مسیر اتوماتیک هم در فهرست آپشن های سفارشی مشتریان مدل ۳ قرار دارند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.