اولین پلاگین هیبرید لکسوس به بازار می آید

لکسوس nx

خبرها حاکی از آن است که کمپانی «لکسوس» قصد دارد اولین خودروی پلاگین هیبرید خود را با نام “NX450+” و بر مبنای تویوتا راو۴ پرایم وارد بازار کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لکسوس، به عنوان برند لوکس زیرمجموعه «تویوتا»، از پیشگامان الکتریکی سازی خودروهاست و خودروهای هیبرید زیادی را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. اکنون خودروسازان زیادی به تولید خودروهای برقی و هیبرید روی آورده اند و این خودروها بازار داغی را تجربه می کنند. تاکنون، لکسوس خودروهای هیبرید معمولی را به فروش می رساند اما حالا انگار مقاومت لکسوس برای تولید نکردن پلاگین هیبرید شکسته شده است و خودروی پلاگین هیبریدی از سری NX به سبد محصولات لکسوس اضافه خواهد شد.

همان طور که گفته شد نام این محصول NX450+ خواهد بود و علامت “+” در انتهای نام مدل، نشان پلاگین هیبرید در محصولات لکسوس شده است. به احتمال زیاد پیشرانه در نظر گرفته شده در این خودرو همان پیشرانه ای است که در راو۴ پرایم دیده بودیم. یعنی موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی که ۱۷۶ اسب بخار قدرت را تولید می کرد و به کمک دو موتور برقی دیگر، قدرت کلی به ۳۰۲ اسب بخار می رسید. پیشرانه ای که کمک می کرد کراس اووری مثل راو۴ تنها در ۵٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته باید دید این اعداد و ارقام در لکسوس NX450+ تا چه حد بهینه می شود.

به لطف باتری بزرگ ۱۶ کیلووات ساعتی، این خودرو توان این را خواهد داشت که تنها با استفاده از انرژی باتری هایش ۶۳ کیلومتر را بپیماید. دلیل این که تمام مشخصات راو۴ پرایم را به NX450+ نسبت می دهیم آن است که راو۴ و NX از نظر اندازه و وزن مشابه هم هستند، بنابراین انتظار می رود خروجی های پیشرانه در هر دو خودرو یکسان باشد. راو۴ پرایم ۳۶۵۰۰ دلار قیمت دارد، اما برای لکسوس NX450+ قیمت حدود ۵۰۰۰۰ دلار انتظار می رود، چراکه این خودرو در رده خودروهای لوکس قرار دارد.

در نظر داشته باشید لکسوس قصد دارد این خودرو را تنها در بازار اروپا به فروش برساند و احتمالاً به آمریکا نمی رود. پیش بینی می شود این خودرو اواخر امسال یا در ابتدای سال ۲۰۲۱ به فروش برسد. باید دید استقبال از اولین پلاگین هیبرید لکسوس چگونه است و این برند تا چه حد در آینده به تولید این نوع خودروها خواهد پرداخت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.