اولین رندر از نسخه پیکاپ لندروور دیفندر جدید

پیکاپ لندروور دیفندر

تا این لحظه، خبری از معرفی نسخه پیکاپ «لندروور دیفندر» جدید به گوش نرسیده است، اما این موضوع دلیل نمی شود که گرافیست ها از رؤیاپردازی های خلاقانه خود دست بردارند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بنابراین آن ها تصمیم گرفتند با برش زدن قسمت عقب نسخه پنج در دیفندر ۱۱۰، یک پیکاپ جمع و جور و آفرودی از دل آن بیرون بکشند. این رندر، نسبتاً ابتدایی طراحی شده و به جز قسمت عقب، تغییر دیگری به خود ندیده است. نکته جالب در طراحی آن نیز ابعاد بزرگ شیشه عقبش است که در کم تر پیکاپی یافت می شود.

اما با نگاهی به فضای حوضچه بار می توان دریافت که محدودیت هایی دارد. حداقل از روی این رندر این گونه برداشت می شود که شاید نتوان بیش از دو نفر یا باری اندک در این فضا جای داد. البته مالک دیفندر پیکاپ هم قطعاً با خرید این خودرو قصد جابه‌جایی تخته چوب های بزرگ یا بشکه های سنگین را ندارد!

لندروور پیش تر گفته است که پلت فرم D7x، از نظر فنی، پتانسیل طراحی پیکاپ را دارد. البته تا امروز که این کمپانی انگلیسی اقدام به طراحی نسخه پیکاپ از دیفندر ۱۱۰ نکرده است، چرا که یا در کلاس این خودرو نمی بیند که بخواهد آن را تبدیل به یک پیکاپ کند و یا از پتانسیل های بالای بازار پیکاپ های تجاری آگاه نیست.

پیکاپ لندروور دیفندر

به هر حال طبق گزارش های به دست آمده، برنامه لندروور برای توسعه خانواده دیفندر ۱۱۰ قطعی است. حداقل در قدم اول می توان عرضه یک نسخه بزرگ تر و لوکس تر از آن را با کد ۱۳۰ انتظار داشت. این مدل احتمالاً با سه ردیف صندلی برای جا دادن ۷ نفر سرنشین در کابین به بازار می آید. تصاویر جاسوسی دیگری هم در دست اند که از تست های فنی نسخه V8 دیفندر ۱۱۰ خبر می دهند. طبق آن چه به گوش ما رسیده است، این خودرو به پیشرانه ای ۵٫۰ لیتری مجهز خواهد شد که، همچون دیگر پیشرانه های لندروور، با فناوری سوپرشارژر تغذیه می شود.

دیفندر ۱۱۰ اکنون در بازار آمریکا، بدون احتساب مالیات، ۴۹٫۹۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. البته خریداران آمریکایی برای رسیدن به این خودرو فعلاً باید صبور باشند! چراکه با توجه به مشکلات برآمده از شیوع ویروس کرونا، لندروور هنوز نتوانسته تیراژ تولید دیفندر را برای صادرات به عدد قابل قبولی برساند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.