ادغام ۵۰/۵۰ رنو و فیات کرایسلر

پیشنهاد ادغام ۵۰/۵۰ با رنو از سوی فیات کرایسلر
در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلفیق گروه “فیات کرایسلر” با کمپانی “رنو” منتشر شد. بر پایه خبرها، این دو غول خودروسازی مشغول گفت و گو برای همکاری مشترک و ادغام مسئولیت ها هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هدف اصلی ادغام این دو شرکت، پوشش نقص های موجود در هر دو کمپانی و صرفه جویی در هزینه ها است. بر اساس شایعه ها، دو خودروساز برای ادغام به صورت ۵۰/۵۰ مشغول گفت و گو هستند و پیشنهاد ادغام از سوی فیات کرایسلر داده شده است.
عکس ۱
اگر ادغام رنو و فیات کرایسلر نهایی شود، شاهد یکی از بزرگ ترین همکاری های مشترک در تاریخ خودروسازی خواهیم بود. شرکت فیات کرایسلر هم اکنون ۲۰ میلیارد دلار و شرکت رنو ۱۷ میلیارد دلار ارزش دارند. فیات کرایسلر در چند سال گذشته به دنبال جذب یک خودروساز برای ادغام شدن بوده است و تحت رهبری “سرجیو مارکیونه” فقید، صحبت هایی بین گروه FCA و جنرال موتورز انجام شده بود.
عکس ۲
“مایک منلی” مدیرعامل شرکت فیات کرایسلر، اعلام کرده بود شرکت FCA می تواند روی پای خود بایستد، اما از همکاری با خودروسازان دیگر استقبال می کند. کمپانی رنو هم در ماه مارس پیشنهاد خرید گروه FCA را مطرح کرده بود و گفت و گوهایی پیرامون این موضوع، در زمان رهبری “کارلوس گون” انجام گرفته بود.
عکس ۳
اگر ادغام بین رنو و فیات کرایسلر انجام شود، گروه مشترک دو خودروساز سالیانه قادر به فروش ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو خواهد بود. افزون بر این، کمپانی “نیسان” و “میتسوبیشی” هم می توانند در برنامه کسب و کار جدید بین رنو و فیات کرایسلر نقش داشته باشند.
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.