احتمال حضور پژو ۳۰۱ داخلی همچنان وجود دارد

احتمال حضور پژو ۳۰۱ داخلی همچنان وجود دارد
با آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، برندهایی چون پژو، سیتروئن، دی اس، فولکس واگن و… خروج خود را از بازار ایران اعلام کردند. اما به گفته ی مدیران ایران خودرو، همچنان احتمال عرضه ی پژو ۳۰۱ تولید داخل به بازار وجود دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، پیش از آغاز تحریم ها این نوید را داده بود که عرضه ی رسمی پژو ۳۰۱ جدید از اواخر تابستان سال جاری آغاز می شود. همچنین در تیتر خبرها و بر اساس تصاویر منتشر شده، از چند ماه پیش تولید محدود این خودروی اقتصادی در ایران خودرو شروع شده و گویا همچنان هم ادامه دارد.
حال در شرایطی که بسیاری قطع همکاری پژو با ایران خودرو را قطعی می دانند و حتی مشتریان پژو ۲۰۰۸، نگران نرسیدن به خودروی خود هستند؛ پیگیری های انجام شده از جانب « پایگاه خبری اسب بخار » نشان می دهد که ایران خودرو همچنان تولید پژو ۳۰۱ را به صورت محدود انجام می دهد و جالب است که پروژه ی دومین محصول مونتاژی ایکاپ متوقف نشده است.
شرکت بارز هم که به عنوان یکی از تولیدکنندگان لاستیک های ایرانی است، به تازگی در تبلیغات خود حرف از اخذ تاییده ی UTAC CERAM برای تولید لاستیک های پژو ۳۰۱ می زند و از تصویر ۳۰۱ فیس لیفت در طرح های خود استفاده می کند. به نظر می رسد که شاید در آینده ی نزدیک ایران خودرو تعدادی از پژو ۳۰۱های تولید داخل را به صورت محدود به بازار کشور عرضه کند و یا در اختیار برخی ارگان ها قرار دهد. با توجه به اینکه پژو ۳۰۱ با داخلی سازی بیش از ۴۰ درصد وارد خط تولید ایران خودرو شده است، بدیهی است که فرایند عرضه ی آن می تواند با سرعت بیشتری نسبت به پژو ۲۰۰۸ انجام شود.


ایران خودرو در قالب مشارکت خود با پژو، شرکت ایکاپ را تاسیس کرد. این شرکت بعد از پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت، آخرین نسخه از ۳۰۱ را به بازار ایران آورد. این خودرو به عنوان محصول اقتصادی در بازار جهانی شناخته می شود و رقبایی چون هیوندای اکسنت دارد. پیشرانه EC5 پژو ۳۰۱ نسخه ی ارتقا یافته ی TU5 است و می تواند با حجم ۱٫۶ لیتری حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتون متر تولید کند. جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک توان این پیشرانه ی کم حجم را به چرخ های جلو می رساند. امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، ترمز ABS، EBD و EBA، سنسور باد لاستیک TPMS، کروزکنترل و محدودکننده ی سرعت، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، مانیتور ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک و سانروف در پژو ۳۰۱ داخلی دیده می شود.
می توان انتظار داشت که در صورت عرضه ی پژو ۳۰۱ تولید داخل، این محصول اقتصادی قیمتی مشابه به خودروهایی چون هیوندای اکسنت، چری آریزو ۵ توربو، ام جی ۳۶۰ توربو و… داشته باشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.