احتمال تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار تا چند ماه آینده

بازار خودرو

گویا کاهش قیمتی که هفته‌ها گریبان بازار خودرو را گرفته فعلا دست‌بردار نیست و افزایش قیمت‌های جزئی در بازار ارز نیز نتوانسته جلوی این ریزش قیمت‌ها را بگیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از ایران جیب، براساس گزارش میدانی تقریبا طی ۱۵ روز گذشته خودروهای داخلی و وارداتی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و از سوی دیگر مشتریان دست از خرید برداشته و چشم به روزهای آتی دارند.

مدیران 777 مدیران 777

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تا روی کار آمدن جو بایدن (۱ بهمن) قیمت خودرو مسیر کاهشی را طی خواهد کرد و اگر رویکرد بایدن در قبال ایران بازگشت به برجام و توافقات جدید باشد، خودرو به سرنوشت سال ۹۴ (رکود سنگین خودرو پس از توافق هسته‌ای) دچار خواهد شد و خودرو از لیست کالای سرمایه‌ای خارج میشود و اما اگر جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید بخواهد همان راهی را برود که دونالد ترامپ رفته بود باید منتظر رشد شارپی در این بازار باشیم و باز هم قرعه‌کشی خودروسازان و برنده شدن در لاتاری ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومانی!

سری به بازار بزنیم. در حال حاضر پژو پارس معمولی 216 میلیون، دنا پلاس معمولی ۳۲۶ میلیون، تیبا صندوقدار ۱۲۰ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۷۰ میلیون، پژو ۲۰۷ دستی ۳۰۰ میلیون، پژو ۲۰۷ دستی (پانوراما) حدود ۳۳۰ میلیون، کوییک معمولی حدود ۱۴۰ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۳۵ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۲ و ۴۰۵ SLX هر دو ۱۹۷ میلیون، پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۶ میلیون، دنا پلاس اتوماتیک توربو ۴۶۵ میلیون و پارس دوگانه و LX هر دو ۲۵۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس و ۴۰۵ بنزینی هر دو ۱۸۹ میلیون تومان در بازار قیمتگذاری شدند. 

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.