آیونیک به جنگ پریوس می رود

شلیک آیونیک به قلب پریوس
در خصوص خودروهای هیبریدی یک قانون کلی وجود دارد و آن اینکه پلاگ‌این هیبریدها نه‌تنها گران‌قیمت‌تر از هیبریدی‌های معمولی هستند، بلکه تا حدی از پیچیدگی و سنگینی بیشتری نیز برخوردارند.
اما، یکی دیگر از عواملی که باعث تمایز در قیمت این دسته از خودروها می‌شود، به نوع باتری استفاده شده در چنین خودروهایی بستگی دارد. در واقع، هرچه باتری بزرگ‌تر و توانایی پیمایش مسافت بیشتری را داشته باشد، قطعا قیمت بالایی را نیز طلب می‌کند؛ هیوندای نیز از این موضوع به خوبی آگاه است.
به گزارش خودرونویس، هیوندای آیونیک، بعد از عرضه نسخه هیبریدی ۲۲ هزار و ۲۲۰ دلاری و نسخه الکتریکی ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلاری، این بار با معرفی نسخه پلاگ‌این هیبرید به قیمت ۲۴ هزار و ۹۵۰ دلار عرض اندام می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه قیمت این نسخه ۲ هزار و ۱۵۰ دلار کمتر از مدل تویوتا پریوس پرایم است، بنابراین این قیمت برای مشتریان این خودرو، رقمی متقاعد‌کننده است.
شلیک آیونیک به قلب پریوس
شلیک آیونیک به قلب پریوس
در مقایسه این دو خودرو با یکدیگر باید گفت که نسخه پلاگ‌این هیبرید هیوندای آیونیک با مصرف ۸.۹ کیلووات ساعت از باتری، توان پیمایش مسافتی حدود ۴۶ کیلومتر را دارد، در حالی‌که این میزان برای تویوتا پریوس با مصرف ۸.۸ کیلووات ساعت از باتری، مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر است. به‌طور کلی، آیونیک با قدرت پیمایش مسافتی حدود ۱۰۴۶ کیلومتر در مقایسه با پریوس با قدرت پیمایش مسافت ۱۰۲۹ کیلومتر، از نظر مصرف برق برتری دارد، اما وقتی پای مصرف سوخت بنزینی به میان می‌آید، این جایگاه برعکس می‌شود، چرا که پریوس در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱.۷۷ لیتر و آیونیک ۱.۹۸ لیتر مصرف دارد.
اگرچه بیشتر مدل‌های هیبریدی‌ تویوتا دارای جعبه دنده eCVT هستند، اما باید بدانید که آیونیک نیز به جعبه‌دنده دوکلاچه مجهز است از این رو، راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند. از دیگر مزیت‌های آیونیک نسبت به پریوس، تعداد صندلی‌ها و ظرفیت بار است. آیونیک ۵ صندلی و پریوس ۴ صندلی دارد؛ ظرفیت بار آیونیک ۶۷۳ و پریوس ۵۶۰ لیتر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.