آیا نمایشگاه غیر قانونی خودرو تهران، خرداد ماه برگزار می شود؟!

آیا نمایشگاه خودرو غیر قانونی تهران، خرداد ماه برگزار می شود؟!
در حالی که سومین نمایشگاه خودرو بین المللی تهران در آبان ماه سال جاری برگزار می شود و تا به امروز جانمایی بسیاری از حاضرین در این نمایشگاه انجام شده است، برخی افراد می خواهند یک نمایشگاه خودرو من درآوردی را در محوطه نمایشگاه بین المللی تهران (سئول-اتوبان چمران) برای خرداد امسال بر پا کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تمام این اتفاق ها در حالی رقم می خورد که هنوز بسیاری از شرکت های خودرویی یک ماه قبل از برگزاری این نمایشگاه غیر قانونی، خبر از شرایط حضور در نمایشگاه را ندارند و هنوز مشخص نیست با چه برنامه ریزی قرار است، این نمایشگاه نام بین المللی و رسمی را به خود ببیند؟
غیر قانونی بودن این نمایشگاه از آنجا مشخص می شود که طبق قوانین و صورت جلسه های مختلف نهادهای مربوطه، چندسالی است که برگزاری نمایشگاه خودرو در «سالن های نمایشگاه بین المللی تهران» ممنوع شده و به خاطر بار ترافیکی زیاد، عدم داشتن استانداردهای لازم و… این مقررات تنظیم شده است.
طبق ابلاغیه های ارجا شده، با پیگیری ها مختلف بالاخره در سال ۱۳۹۵ نمایشگاه بین المللی خودرو تهران اولین برگزاری رسمی خود را در شهر آفتاب تهران تجربه کرد. استقبال خوب از این نمایشگاه در دوره اول باعث شد تا سال گذشته با پرپایی دومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران، کمپانی های خارجی هم به صورت مستقیم حضور خود را در این نمایشگاه پر رنگتر کنند. داشتن استانداردهایی نزدیک به نمایشگاه های بین المللی خارجی و همچنین استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین المللی خودرو تهران شهر آفتاب باعث شده در مرحله ثبت نام برای حضور در سومین دوره از این نمایشگاه، برخی کمپانی های اروپایی خواستار حضور مستقیم برای آبان ماه سال جاری را داشته باشند.
حال در نظر بگیرید که افرادی می خواهند با یک ماه وقت، نمایشگاه خودرویی را با نام بین المللی و تهران در محوطه نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کنند که هنوز حتی خودروسازان و واردکنندگان داخلی هم برنامه ای برای حضور در آن را ندارند. نکته جالبتر این است که بر اساس برخی شنیده ها، این نمایشگاه نامعلوم قرار است در شب های ماه رمضان برپا باشند و بازدیدکنندگان بعد از افطار به این نمایشگاه بیایند.
با این نکات در نظر داشته باشید که این اتفاق تا چه حد می تواند به اعتبار ساخته شده برای نام «نمایشگاه بین المللی خودرو تهران» لطمه بزند و این ساختارهای غیر اصولی، عدم اعتماد کمپانی های خارجی را که تازه نسبت به حضور مستقیم در نمایشگاه های داخلی ایران راغب شده اند را به پله اول بر گرداند.

مدیران 777 مدیران 777

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.